جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ساعت ۹:۳۲
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خبر داد:

کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در شیروان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار اخذ شده از ثبت‌احوال استان میزان ازدواج در شیروان ۱۲.۱ کاهش داشته است.
کاهش ۱۲ درصدی ازدواج در شیروان ,

زهرا معینی یکتا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در راستای صحیح اجراشدن طرح جوانی جمعیت در خراسان شمالی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات توسط تمام دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، شیروان یکی از شهرستان‌های خراسان شمالی است که از لحاظ شاخص‌های جمعیتی در وضعیت بحرانی هستند که فرمانداران باید بیشتر ورود را داشته باشند.

معینی یکتا گفت: بر اساس آمار اخذ شده از ثبت‌احوال استان، نرخ خام ازدواج در سال ۱۴۰۰، معادل ۹.۱ و در سال گذشته این عدد به ۷.۹ رسیده و در مجموع تغییرات ازدواج منفی ۱۲.۱ کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزود: میانگین سن زوجین در زمان ازدواج، زوج ۳۱.۵ سال و زوجه ۲۵.۶ سال به ثبت رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین آمار طلاق در سال ۱۴۰۰ در شهرستان شیروان ۴۷۲ مورد و نرخ خام طلاق ۳.۱ و سال ۱۴۰۱ آمار طلاق ۴۸۷ مورد و نرخ خام طلاق هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی گفت: استان خراسان شمالی در ازدواج رتبه دوم کشوری و در رتبه ۷ کشوری در شاخص طلاق ثبت شده است.

انتهای خبر/ حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک