شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ساعت ۱۰:۵۴
رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای آشخانه:

ولنگاری فضای مجازی باعث دمیده شدن در آتش اغتشاشات شد

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای آشخانه گفت: دشمن بهتر از مسئولین تشخیص داده بود که فضای مجازی در ایران رها شده است و این ولنگاری فضای مجازی باعث دمیده شدن در آتش اغتشاشات می‌شد.
ولنگاری فضای مجازی باعث دمیده شدن در آتش اغتشاشات شد,

شهاب‌الدین امیدیان، رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای آشخانه در گفتگو با عصر اترک تصریح کرد: دشمن از کشته‌سازی با محوریت دختران، قومیت‌ها و پراکندگی استانی برای برافروختن آتش فتنه و تحریک قومیت‌ها استفاده می‌کند.
رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای آشخانه کنترل خبرها در ابتدا و شفاف‌سازی موضوع از روز اول را موردی دانست که در ایام اغتشاشات سال گذشته مورد غفلت واقع شد.
وی افزود: همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب اشاره فرمودند، اغتشاش با اعتراض فرق می‌کند، کسانی که مدیریت شده، سازمان‌یافته، هدفمند به‌قصد براندازی وارد صحنه می‌شوند با کسانی که تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و به‌نوعی با هیجانات و احساسات همدلی و همکاری می‌کنند فرق می‌کنند؛ اما چرا جوان پانزده‌ساله، شانزده‌ساله، هفده‌ساله به این شکل به صحنه می‌آید، هیجانی با آن گروه اغتشاش‌گر همراه می‌شود، ولو ورودش به‌قصد اغتشاش نبوده؛ اما چرا همدلی و همراهی می‌کند؟
امیدیان تأکید کرد: دشمن با اغفال جوانان و تحریک آنها توانست این مشکلات را ایجاد کند.
وی وجود مشکلات اقتصادی و چالش‌های مربوط به آن را نیز از عوامل بسیار مؤثر در دامن‌زدن به تحریک‌ها بیان کرد و گفت: آمادگی مسئولان برای مواجهه با این موارد و همچنین لزوم جهاد تبیین برای شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان از ضروریاتی است که مانع چنین سو استفاده‌هایی توسط دشمنان می‌شود.
وی بار دیگر بر لزوم جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: قشر خاکستری و بخصوص جوان و نوجوان، امروزه در فضای مجازی با انواع و اقسام شبهات و موارد روبه‌رو می‌شود بنابراین بایستی با جهاد تبیین و تهیه محتواهای به‌روز و مخاطب‌پسند، اطلاعات درست و واقعی را در اختیار این قشر مؤثر جامعه قرار داد.
امیدیان در ادامه راه جلوگیری از این‌چنین وقایعی در کشور را در ساماندهی فضای مجازی دانست و باز کردن موضوع در رسانه‌های داخلی و تجربه‌اندوزی از این واقعه را بسیار مورد تأکید دانست.
انتهای پیام/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک