دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ساعت ۱۲:۱۹
میزبانی خراسان شمالی از ۱۲ کشور جهان؛

برگزاری کنگره بین‌المللی «جمعیت پایدار، آینده مطمئن» در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «جمعیت پایدار، آینده مطمئن» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه جاری به میزبانی این دانشگاه، گفت: ۵۲۰ مقاله از سوی نخبگان ۱۲ کشور جهان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.
برگزاری کنگره بین‌المللی «جمعیت پایدار، آینده مطمئن» در خراسان شمالی ,

جواد شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار داشت: در حالی برای نخستین‌بار کنگره بین‌المللی «جمعیت پایدار، آینده مطمئن» در حال برگزاری است که شاهد استقبال و مشارکت بی‌نظیر دانشجویان، اساتید، دانشمندان و متخصصان حوزه جمعیت در این کنگره هستیم.

وی با اشاره به شرکت نخبگان ۱۲ کشور از سه قاره جهان در این کنگره، گفت: دریافت ۵۲۰ مقاله نشان داد که خراسان شمالی پتانسیل انجام اقدامات بزرگ بین‌المللی را دارد و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حوزه تخصصی خود پیشقدم این امر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به کیفیت بالای مقالات ارسالی، گفت: این موضوع، شرایط داوری را بسیار سخت کرده بود و به همین علت داوری در سه مرحله مجزا انجام شد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کنگره از کشورهای ایران، کانادا، اتریش، سوئیس، استرالیا، بحرین، لبنان، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، سوریه، عراق و پاکستان هستند و تعدادی نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه به‌منظور شرکت در اختتامیه به‌صورت حضوری و مجازی دعوت شده‌اند و بناست در پنل‌های تخصصی به ارائه مطالب خود بپردازند.

شاهین فر از حضور چهره‌های مطرح کشوری و مسئولان سطح یک کشور در این مراسم خبر داد و بیان کرد: مدیرکل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز آمار ایران، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی و فرزندآوری، رئیس انجمن ملی مامایی ایران و رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت از جمله میهمانان داخلی این مراسم هستند.

وی از برگزاری اختتامیه این کنگره در ۴ پنل مجزا خبر داد و گفت: مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نقش سمن‌ها در پنل اول قرار گرفته و پنل دوم شامل رسانه، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین می‌شود؛ همچنین سیاست‌های جمعیتی و حقوق باروری پنل سوم بوده و رویکردهای نوین در باروری و پیشگیری از سقط چهارمین پنل این کنگره است.

شاهین فر همچنین از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره هنر در مامایی هم‌زمان با کنگره بین‌المللی جمعیت خبر داد و اظهار کرد: در این جشنواره ۸۱۶ اثر در قالب‌های مختلف ارسال شد که از این تعداد ۱۲۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

وی با اشاره به حضور داوران مطرح ملی و استانی برای ارزیابی آثار، افزود: این آثار در چند مرحله داوری شد که هم‌حوزه‌های هنری را در بر گرفت و هم جنبه‌های علمی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نتایج این جشنواره در اختتامیه اعلام خواهد شد، گفت: هم‌زمان از آثار برتر رونمایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به گفته داوران سطح آثار نسبت به دوره قبل ارتقا چشمگیری داشته است، بیان کرد: با نظر داوران ممکن است در برخی از بخش‌ها آثار بیشتری انتخاب شوند.

شاهین فر تصریح کرد: جشنواره هنر در مامایی در ۵ پنل مجزا شامل فیلم کوتاه و بلند، شعر، نمایشنامه‌نویسی و اجرای صحنه، عکس و پوستر و نقاشی، نماهنگ و موشن‌گرافی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر حضور مسئولان استانی و ملی در اختتامیه جشنواره همچون کارگروه هنر در سلامت منطقه ۹ آمایشی، گفت: مراسم اختتامیه طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در محل مجتمع آفتاب برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک