جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - ساعت ۱۴:۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خبر داد:

برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب‌خوانی در بجنورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: نمایشگاه کتاب به‌صورت ثابت شامل ۱۵ غرفه با حضور ۲۵ ناشر استانی در ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی برپا می‌شود.
برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب‌خوانی در بجنورد ,

به گزارش عصراترک، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اسلام دین تمدن سازی است که بر مبنای کتاب شکل گرفته است و عظمت کتاب قرآن در جایی نزول کرد که ضد کتاب و فرهنگ بودند.

وی ادامه داد: عناصر خواندن و نوشتن جزو مفاخر علمی است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر این عنصر مهم در جوامع اسلامی کم‌رنگ شده است.

صادقی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر موضوع کتاب دیجیتال توسعه پیدا کرده است، گفت: در ارزیابی‌ها و شاخص‌ها باید تغییراتی اتفاق بیفتد، لذا گاهی اوقات این شبهه ایجاد می‌شود که سرانه مطالعه ایرانیان کم است که این‌گونه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: هفته کتاب کاری نمادین اما مهم است که باید تمام سال به این موضوع پرداخته شود.

وی ابراز داشت: برنامه‌های هفته کتاب در سال جاری به‌این‌ترتیب است که شب نخست شب‌شعر با موضوع غزه، شب دوم نقد کتاب، شب سوم تجلیل از پیشکسوتان کتاب، شب چهارم برنامه‌های کتاب‌خوانی و تجلیل از خردسالان کتاب‌خوانی، شب چهارم کتاب‌خوانی آموزش‌وپرورش و شب آخر انتخاب کتاب سال و اختتامیه برنامه است.

صادقی بیان داشت: نمایشگاه کتاب به‌صورت ثابت شامل ۱۵ غرفه با حضور ۲۵ ناشر استانی در ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: وزارت ارشاد در دوره جدید معاون فرهنگی اعتقادی به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی ندارد که اعتراضاتی انجام شد، اولین نمایشگاه استانی در تبریز برگزار می‌شود و امید است این مقاومت شکسته شود، اما نمایشگاه کتاب استانی رویداد مهمی است و با حذف آن آسیب‌هایی خواهیم خورد.

وی گفت: نمایشگاه در حال حاضر باتوجه‌به اینکه چون استانی و ناشران استانی است، اما ظرفیت بن نداریم و تخفیف به‌صورت معمول در نمایشگاه‌ها وجود دارد.

صادقی افزود: وضعیت سرانه کتاب‌خوانی خراسان شمالی ۵۰ درصد متوسط کشوری است مورد اعتراض استان است، زیرا یکی از طرح‌ها این است که خودمان پیمایش در استان انجام دهیم، زیرا این سنجه‌ها بر اساس آمار کشوری است.

 

انتهای خبر/ ر

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک