شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ساعت ۱۹:۲۳
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی:

دمای هوا در خراسان شمالی تا پایان هفته ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی طی اطلاعیه‌ای از احتمال کاهش شش تا هشت درجه‌ای دمای هوا خبر داد.
 دمای هوا در خراسان شمالی تا پایان هفته ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایسنا، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم فعالیت سامانه بارشی در استان از ظهر سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه آغاز و وزش باد لحظه‌ای شدید، بارش باران و مه، در پاره‌ای نقاط با احتمال رگبار باران و رعد و برق و کاهش دما را به دنبال داشته باشد.

مهری هاشمی با اشاره به منطقه اثر این سامانه بارشی در استان گفت: اغلب نقاط استان به ویژه نیمه شمالی شامل شهرستان های رازوجرگلان، مانه، سملقان و مناطقی از بجنورد، شمال شهرستان‌های شیروان، گرمه، جاجرم و نیمه شرقی اسفراین جزو مناطقی هستند که پیش بینی می‌شود تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گیرند.

وی زمان پایان فعالیت این سامانه را ظهر چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه اعلام کرد و افزود: آسیب به سازه‌های موقت، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما طی روز چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه از جمله مخاطرات سامانه مذکور خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی توصیه کرد: مردم از اتراق و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری و در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط کرده و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سازه‌های موقت را کنترل کنند.

انتهای پیام/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک