جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ساعت ۳:۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

۷۰۰۰ نفر به تماشای جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی نشستند

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:‌ هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.
 ۷۰۰۰ نفر به تماشای جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی نشستند,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقی صادقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، استقبال مردم هنردوست و فرهنگی استان به ویژه شهرستان بجنورد از هجدهمین جشنواره تئاتر استان را چشمگیر خواند و اظهار کرد: شاهد حضور علاقمندان به تئاتر از نقاط مختلف استان در این دوره از جشنواره بودیم.

صادقی افزود: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار شد.
صادقی با بیان اینکه این حضور پرشور مردم در دل برگزاری جشنواره موجب شد تا بار دیگر چراغ تئاتر روشن و جانی تازه در کالبد تئاتر استان بدمد، گفت: استقبال از نمایش‌ها رنگ و بوی مردمی بیشتری گرفت و تماشاخانه‌های این جشنواره پر از شور و نشاط حاصل از حضور علاقمندان به هنرهای نمایشی شد.
بر اساس این گزارش، در نخستین روز از جشنواره ۶ اثر نمایشی در بخش های صحنه ای و خیابانی از نگاه داوران و علاقه مندان گذشت که نمایش های «زندگی او»، به کارگردانی «مهدی کشمیری» از بجنورد و «بازگشت» به کارگردانی «مهدی شاهی پناه» از جاجرم در نوبت صبح روی صحنه رفت.
این گزارش حاکی است، نمایش های «کار نان» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی » و «قرار» به کارگردانی «احسان یحیی آبادی» هر دو از اسفراین، «افسانه بهرام» به کارگردانی «محمد داورپناه» از بجنورد و «میم، نون» به کارگردانی «صمد اسماعیل زاده» از شیروان نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» و با داوری «علیرضا استادی»، «رضا صابری» و «امین فرحی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد اجرا شد و یازدهم ماه جاری با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
اکنون ۴۰ گروه نمایشی با ۴۰۰ هنرمند استان در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

انتهاي خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک