دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ساعت ۱۴:۱۱
جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی:

رژیم صهیونیستی، پوشالی و ضعیف است

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی گفت: مردم امروز متوجه شدند رژیم صهیونیستی یک رژیم پوشالی، شکست‌پذیر و ضعیف است.
رژیم صهیونیستی، پوشالی و ضعیف است,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از مانه و سملقان، عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی در حاشیه راهپیمایی استکبار ستیز روز ۱۳ آبان در شهرآشخانه با بیان اینکه امروز ۱۳ آبان‌ماه یادآور سه واقعه تاریخی مهم در کشور عزیزمان ایران است اول اینکه یادآور تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه است، علت تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه را مخالفت ایشان با تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون دانست و افزود: این لایحه ۱۰۰ درصد استعماری بود که ملت ایران را تحقیر می‌کرد و این بود که اگر آمریکایی‌ها هر جنایتی در کشور انجام دهند سیستم قضایی ایران حق رسیدگی به آن را ندارد و باید فقط در دادگاه آمریکا بررسی می‌شد.

حاتمی گفت: حضرت امام(ره) این ننگ رو قبول نکردند و سخنرانی کردند و شاه حضرت امام(ره) را به دستور امریکایی‌ها به ترکیه تبعید کردند حتی علی‌رغم آن  این قانون تا اردیبهشت ۵۷ جاری بود و با پیروزی انقلاب این قانون منحل شد.

وی به علت نام‌گذاری ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: نظام شاهنشاهی ۵۶ نفر از  دانش‌آموزان ما در دانشگاه تهران به شهادت رساند و این روز را در تاریخ ملت ایران  به روز دانش‌آموز می‌نامیم.

وی تصریح کرد: دانشجویان بیدار و پیرو خط امام(ره) به‌واسطه نگرانی از فتنه‌انگیزی و فتنه‌گری آمریکا چشم فتنه را خاموش کردند و لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر درآورند و به تعبیر حضرت امام(ره) توانستند انقلاب دوم را رقم بزنند.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی و مدیریت آمریکا جنایات سنگینی را رقم می‌زند.

حاتمی با اشاره به جنایات سنگینی که آمریکایی‌ها در عزه انجام داد، گفت: نگاه آمریکایی‌ها به مردم دنیا این است، وقتی منافعشان حکم کند به پیر و جوان و دانش‌آموز و دانشجو رحم نمی‌کنند، در نگاه آمریکایی فقط آمریکایی، انسان است و حتی به بیمارستان‌ها هم رحم نمی‌کنند و هیچ‌چیز برای آنها اهمیت ندارد.

وی افزود: این‌ها آمریکای واقعی است و همه مردم دنیا باید بدانند که این سرشت و تفکر آمریکایی‌هاست.

حاتمی تصریح کرد: مردم امروز متوجه شدند رژیم صهیونیستی یک رژیم پوشالی، شکست‌پذیر و ضعیف است، توان نظامی حماس برابر توان نیروی مسلح در خراسان شمالی هم نیست، حتی یک‌دهم توان نظامی نیروهای مسلح در خراسان شمالی است اما امروز رژیم صهیونیستی توان ایستادگی در برابر حماس را هم ندارد.

وی بار دیگر تصریح کرد: صهیونیستم توان مبارزه ندارد به همین دلیل آمریکا با تمام توانش آمده و جنگ را مدیریت می‌کند و به کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و برخی دیگر کشورهای منطقه که در برابر حماس  چه کنند.  

حاتمی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی به تمام مردم جهان نشان داد که امروز رژیم صهیونیستی حتی توان مقابله با یک شاخه از محور مقاومت را ندارند.

وی گفت: سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری امروز کجایند؟ همه اینها دست‌مایه‌های آمریکایی‌ها هستند. سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری رسانه‌های مختلف همه و همه در راستای منافع آمریکایی‌ها حرکت می‌کنند.

این مسئول افزود: اگر حضرت امام  (ره) گفت ما باید مستقل باشیم و نیازی به حمایت امریکا نداریم نتیجه‌اش این شده که امروز ایران مستقل است و اگر ما برای استکبارستیزی و مقابله با استعمار هزینه دادیم اکنون برای دفاع از کشورمان وابسته به هیچ کشوری نیستیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه مردم کشورهای مختلف دنیا در حمایت از مردم غزه راهپیمایی می‌کنند؛ ولی دولت مردان آنها جرأت نمی‌کنند حرفی بر خلاف آمریکا بزنند.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک