جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ساعت ۸:۳۵
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:

۷۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد اعتبار سفر رئیس جمهور به این نهاد فرهنگی جذب شد و با تزریق این اعتبار سه طرح عمرانی بعد از ۱۵ سال جان دوباره گرفت.
۷۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب شد,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از ایرنا؛ فرهاد آقابیگی روز جمعخ در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر رئیس جمهور به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ابلاغ شد که از این میزان ۷۰ میلیار ریال تاکنون جذب و ۳۰ میلیارد ریال نیز به زودی جذب خواهد شد.

وی افزود: سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جاجرم و آشخانه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد از سال ۱۳۸۸ و مرکز شهر غلامان از سال ۱۳۹۲ به دلیل نبود اعتبار رها شده بود که فعالیت عمرانی این طرح‌ها با جذب اعتبارات جدید آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: مراکز جاجرم و آشخانه بالای ۹۵ درصد است که به زودی تجهیز و درخواست نیروی مورد نیاز و تخصیص کتاب داده شده و مرکز غلامان نیز تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در سال‌ آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با احتساب ۲ مرکز که در سال جاری افتتاح خواهد شد به ۱۲ مرکز خواهد رسید.

آقا بیگی ادامه داد: علاوه بر مرکز غلامان که در سال آینده افتتاح خواهد شد ساخت مرکز شماره ۲ شیروان نیز آغاز خواهد شد که تعداد این مراکز فرهنگی به ۱۴ تا خواهد رسید.

وی عنوان کرد: فرمانداری شیروان نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرکز شماره ۲ کانون فکری کودکان و در نظر گرفته شده است.

ایجاد مراکز تخصصی حوزه کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بر ایجاد مراکز تخصصی حوزه کودک در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و سایر حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: مرکز آفرینش‌های هنری در سال گذشته در این استان افتتاح شد که این مرکز به محلی برای برگزاری تئاتر تخصصی کودک و نوجوان است و تاکنون سه تئاتر نیز در این خطه تولید شده است.

وی افزود: مرکز خانه بازی و سینمای کودک نیز در سال جاری آغاز کردیم که اینک در مرحله تجهیز و آماده سازی است.

وی با بیان اینکه باید فضایی امن و آرام برای بازی کودکان و نوجوانان فراهم کنیم تصریح کرد: در این مرکز انواع بازی‌های رو میزی، یارانه ای و سایر بازی‌ها در فضایی به متراژ یک‌هزار و ۶۰۰ متر مربع طراحی شده است .

آقا بیگی در خصوص پروژه سینما نیز خاطرنشان کرد: سالن سینما مخصوص کودکان و نوجوانان در فضایی به متراژ ۲۲۰ متر مربع ایجاد شده است که اینک در مرحله تجهیز امکانات فنی است.

وی با بیان اینکه این ۲ مرکز در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجنورد ایجاد شده است افزود: برای تجهیز هر ۲ مرکز نیز ۳۰ تا ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال‌شرق کشور واقع است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک