جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ساعت ۷:۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی:

آمار ولادت خراسان شمالی از آمار کشوری بیشتر است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت در آبان ماه۱۴۰۰ تا کنون آمار ولادت استان ما به تناسب از آمار کشوری بالا است.
آمار ولادت خراسان شمالی از آمار کشوری بیشتر است,

زهرا معینی یکتا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: طی ۶ ماهه اول امسال رشد نرخ موالید نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معینی یکتا افزود: در سال ۱۴۰۱ آمار نرخ باروری کشوری ۵۴٫۱ بوده ولی آمار نرخ باروری استان خراسان شمالی ۶۵٫۱ است که آمار بالاتری از آمار کشوری است.
وی در پاسخ به این سئوال که چه عواملی در استان مانع فرزندآوری شده است، گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ غلط فرزند کمتر زندگی بهتر در خانواده‌ها غالب است و استرس و نگرانی آینده فرزندان، مشکلات اقتصادی و سایرموارد باعث باورنداشتن، شعار فرزند بیشتر خانواده شاداب‌تر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشوق‌های جمعیتی دولت و فرهنگ سازی صحیح انتظار می‌رود با سیر صعودی جمعیت در استان مواجه باشیم.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک