جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ - ساعت ۹:۵۱

خدمات پستی هوشمند می‌شود

سرپرست شرکت پست خراسان شمالی از آغاز فرآیند نصب پلاک و کدپستی هوشمند در استان خبر داد.
خدمات پستی هوشمند می‌شود ,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رامین خرمی در نشست خبری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت اجرای این اقدام در استان گفت: تاکنون تفاهم نامه‌هایی با تعدادی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آغاز اجرای آن منعقد شده است که قرار است نصب آن در تمام نقاط شهری و روستایی طی دو سال آینده در استان به پایان برسد و نصب شود.
وی افزود: در طراحی جدید و پلاک هوشمند، کد‌های پستی به صورت کد QR روی پلاک‌ها حک می‌شود.
خرمی به رشد ۱۰ درصدی ارسال مرسولات پستی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماه نخست امسال، ۵۲۰ هزار و ۱۱۷ مورد خدمات پستی در خراسان شمالی ارائه شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۴۷۰ هزار و ۱۷۴ مرسوله بوده است.
همچنین توسعه سکوی بارانداز اداره پست هم با اختصاص و جذب کامل اعتبار به میزان ۲۵ میلیارد ریال اجرا شد که موجب توسعه خدمات پستی به مردم شد.
خرمی با اشاره به اینکه حداقل ۳۰۰ تولیدکننده استانی مشتری دائمی شرکت پست استان برای ارسال محصولات خود هستند، اضافه کرد: ۴ خط درون‌استانی در محور‌های بجنورد به گرمه و جاجرم، بجنورد به اسفراین، بجنورد به مانه و سملقان و راز و جرگلان، بجنورد به شیروان و فاروج و بالعکس در استان فعال هستند.
سرپرست شرکت پست استان همچنین در خصوص ژئوکد گفت: تاکنون ۹۱.۵ درصد از آدرس‌های شهر‌های استان شامل ۱۹ شهر از ۲۷ شهر استان، «ژئوکد» شده است.
ژئوکد به این معنی است که آدرس‌های استاندارد شده به همراه مختصات مرتبط به عنوان یک داده روی نقشه قرار می‌گیرد تا امکان گزارش گیری از اطلاعات مختلف روی نقشه فراهم و امکان خدمات دهی بهتر فراهم شود.
خرمی با اشاره به اجرای طرح GNAF در استان و انتظار از دستگاه‌های دولتی برای همکاری در اجرای آن اضافه کرد: در این طرح، به راحتی می‌توان موقعیت جغرافیایی یک کدپستی را روی نقشه مشاهده کرد. براساس این طرح، موقعیت مکانی و اطلاعات نقشه‌ای برای همه آدرس‌های دارای کدپستی لینک می‌شود و می‌توان آدرس را به‌طور دقیق برای تمام نقاط ذکر کرد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک