جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ - ساعت ۸:۱
امام‌جماعت اهل‌سنت شهرستان سملقان:  

شیعه و سنی اشتراکات فراوانی برای اتحاد دارند

امام‌جماعت اهل‌سنت شهرستان سملقان گفت: اعتقادات اصلی میان شیعیان و اهل‌سنت، نشان می‌دهد نقاط اشتراک فراوانی میان این دو مذهب برادر وجود دارد؛ نقاطی که قابل‌شمارش نیستند و هر کدام دل‌های شیعه و سنی را به هم پیوندی عمیق می‌زند.  
شیعه و سنی اشتراکات فراوانی برای اتحاد دارند,

آخوند صفر یزدانی، امام‌جماعت اهل‌سنت شهرستان سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: وحدت بین شیعه و سنی تأثیر بسیار زیادی دارد؛ چون اگر اتحاد نباشد اسلام از بین می‌رود.  

وی با بیان اینکه خداوند در قران کریم فرموده است، حزب الله همیشه پیروز است، افزود: حزب‌الله کسانی هستند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کنند، حزب‌الله مسلمانان هستند و مسلمانان همیشه پیروزند.

عالم اهل سنت سملقانی اتحاد مسلمانان را بسیار آسان‌تر از کفار برشمرد و گفت: مسلمانان اگر اختلافی داشته باشند، جزئی و فردی است؛ اما در عقیده اختلافی ندارند.

آخوند یزدانی گفت: تمام مسلمانان چه شیعه چه سنی یا مذاهب اربعه، همه به یک خدا اعتقاد دارند و یک خدا را پرستش می‌کنند و همه مسلمانان به یک پیامبر اقتدا می‌کنند و تمامی مسلمان به یک قبله نماز می‌خوانند و کتاب تمام مسلمان قران کریم است.

این روحانی اهل سنت تأکید کرد: این اتحاد باید واقعی باشد و از نظرات اهل‌سنت و اهل‌تشیع در مورد مسائل مختلف جامعه استفاده شود.

وی به توطئه‌های مکرر دشمنان در جهت ازبین‌بردن وحدت مسلمانان اشاره و تصریح کرد: دشمن از قرآن و احادیث ما خبر دارد، دشمن درباره این نقشه می‌کشد که چه‌کار کنیم که اسلام را زیر پا بیندازیم و آنان از جوانان استفاده می‌کنند تا بین مذاهب اختلاف بیفکنند و به اهداف شومشان برسند.

آخوند یزدانی افزود: دشمنان از روش‌های مختلف برای تفرقه‌افکنی استفاده می‌کنند یک‌وقتی یک آخوند اهل‌سنت را اجیر می‌کنند که بر علیه اهل‌تشیع حرف بزنند و حتی از برادران اهل‌تشیع هم یکی را انتخاب می‌کنند تا بر علیه اهل‌تسنن صحبت کنند اینها به گفته حضرت امام(ره) نه اهل‌سنت‌اند و نه اهل‌تشیع؛ آنها دست‌نشانده آمریکا و صهیونیست و اسرائیل و انگلیس هستند.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک