پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ - ساعت ۱۶:۳۱
یادداشت؛

جاجرم دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی است

معرفی جاذبه‌های دیدنی تاریخی جاجرم نیازمند پوشش رسانه‌ای و فعالیت تبلیغی بیشتری است.
جاجرم دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاريخی است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، جاجرم دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی است که می‌توان به قلعه نارین، موزه مردم شناسی، بقعه خواجه علی‌ابن مهزیار، مسجد جامع، تپه پهلوان، تپه حیدران و… اشاره کرد.

کهن‌ترین و شاخص‌ترین بنای استان خراسان شمالی مسجد جامع جاجرم است که در مجموعه بافت قدیمی این شهرستان واقع شده است. جاجرم به خاطر آثار متعدد تاریخی و باستانی یکی از مناطق ارزشمند و شایان توجه باستان شناسی در خراسان شمالی است، قدمت برخی از این آثار از جمله تپه پهلوان و حیدران با قدمتی حدود هفت هزار سال است.

براین اساس نیازی که وجود دارد ضرورت توجه بیشتر به گردشگری تاریخی یا گردشگری میراث است چرا که این نوع گردشگری راهی در جهت حفظ جاذبه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

این نوع گردشگری یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انواع گردشگری است و شاید به جرأت بتوان گفت اصلی‌ترین نقش را در تبلیغ و جذب گردشگران به عهده دارد، چرا که آشکارترین و زنده‌ترین اسناد و نشانه‌های وجود تاریخ و تمدن محسوب می‌شود.

برنامه‌های گردشگری میراثی و تاریخی موجب رشد و توسعه راهبردی، آموزش و حمایت و طرفداری و در نتیجه نجات مکان‌های باستانی و تاریخی و احیای مجدد جوامع می‌شوند.

به نظر می‌رسد علی رغم وجود چنین جاذبه‌های دیدنی تاریخی، توجه کمتری در بهره‌گیری از آن جهت انجام برنامه‌های فرهنگی و تاریخی بومی صورت گرفته است. یکی از مفروضات محیطی هر شهرستان و یا منطقه، وضعیت بافت فرهنگی، تاریخی آن است و شهرستان جاجرم از این حیث دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است که نیاز توجه بیشتر در ابعاد رسانه‌ای و تبلیغی جهت معرفی و حضور گروه‌های مختلف جامعه در این جاذبه‌های تاریخی و میراثی دارد.

محمدهادی حیدریان/کارشناسی ارشد مدیریت، مدرس دانشگاه

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک