پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ساعت ۱۳:۳۴
گزارشی از بررسی تغییر رویکرد جنگی دشمن؛

جنگ نرم، شگردی نو از توطئه‌چینی دشمن

فضای مجازی و سایبری، محیط اصلی جنگ نرم در شرایط کنونی به‌حساب می‌آید و دشمن با جنگ نرم و استفاده از پیشرفته ترین تکنیک‌ها ، جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته است.

به گزارش عصر اترک، جنگ هیچ‌گاه تمام نشده و دشمن به دشمنی‌کردنش ادامه می‌دهد و از نبرد نظامی به جنگ نرم تغییر ماهیت داده است، در ایام دفاع مقدس رزمندگان در جبهه‌های غرب و جنوب غرب در معرض تیر مستقیم دشمن بودند، اما امروز این فرزندان ما هستند که در خانه‌های خود به‌واسطه فضای مجازی در معرض تیر مستقیم دشمن قرار دارند که باید با آموزش و تبیین جنگ فعلی دشمن، جلو تحقق اهداف دشمن و به تصرف درآوردن فرزندانمان را بگیریم.

جنگ نرم تردیدآفرین است و ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسائل یک اصل و قاعده است که حرکت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یاس شروع می‌شود و برای توفیق با نوپردازی به‌صورت ظریف و آرام در باور‌ها و اعتقادات اساسی تردید ایجاد می‌شود و به‌مرور بر دامنه این تردید‌ها افزوده شده تا در نهایت به ایجاد تغییرات اساسی در ارزش‌ها و بارو‌ها دست پیدا کنند.

 

جهاد در شرایط کنونی تغییر کرده است

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس و در شرایط کنونی جهاد تغییر کرده است که شامل جهاد در عرصه خدمت به محرومان و مناطق کمتر توسعه‌یافته در قالب گروه‌های جهادی، جهاد در عرصه تحصیل علم و دانش، تولید و اشتغال، سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: جهاد در عرصه نهضت جمعیت، سبک زندگی و خانواده، جهاد تبیین بخشی دیگر از جهادهایی است که در راستای منویات و بیانات مقام معظم رهبری در شرایط فعلی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده بیان داشت: مردم کشور ما نشان داده‌اند در تمامی عرصه‌ها و زمان‌ها مثل دفاع مقدس در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود مشکلاتی که وجود دارد، حضور خواهند داشت.

 

دفاع مقدس نمونه‌ای از وحدت اقوام در کنار هم بوده است

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: قطعاً دشمن برنامه‌ریزی خود را همیشه داشته و دارد و دشمنی‌کردن دشمن هیچ‌وقت تمامی ندارد.

این مسئول بیان داشت: تمام اقوام ایرانی در کنار یکدیگر با وحدت زندگی می‌کنند و در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام آسوده یادآور شد: دفاع مقدس نمونه‌ای موفق از همدلی و وحدت در بین اقوام و مذاهب مختلف بوده و این اتحاد روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

 

 

نهضت تبیین در مقابل جنگ نرم دشمن قرار بگیرد

حجت‌الاسلام امید رحمانی، معاون فرهنگی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: جایگاه ولایت‌فقیه در حکومت اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان جنگ سخت و نظامی بوده، ادامه داد: اکنون رویکرد جنگ تغییر کرده و جنگ نرم توسط دشمن به راه افتاده است که در واقع باید فکر دینی تولید و تبیین و روشنگری برای مردم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: امروزه باید در مقابل جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته است، از طریق نهضت تبیین، روشنگری و بصیرت‌افزایی در ابعاد مختلف ایجاد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی، سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضرت زینب (س) در کربلا و در زمان جنگ پشتیبان خاندانش بود و بعد از جنگ نیز جهاد پرستاری برای امام‌زمانش انجام می‌داد و در ایامی که هنوز روزهایی از واقعه کربلا نگذشته بود نیز برای مردم جهاد تبیین را اجرایی کرد.

این مسئول افزود: بعد از جنگ در دوران دفاع مقدس که مردم مؤمن و انقلابی از  کشور دفاع کردند، تا به کنون با اینکه جنگ با اسلحه نیست، اما به تعبیر مقام معظم رهبری به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.

 

دشمن به دنبال تفرقه‌انگیزی است

وی یادآور شد: جهاد تبیین برای پاسخ به شبهات باید مطرح شود و پیشرفت‌ها و دستاوردهای این نظام برای مردم و جوانان بیان شود.

حجت‌الاسلام رحمانی بیان داشت: جهاد تنها با تیر و تفنگ نیست، بلکه مردم انقلابی باید از جنگ و جهاد در دوران دفاع مقدس درس بگیرند و در تمام امورات از جمله مدیریت جهاد برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی الگوگیری کنند.

وی ابراز داشت: امروزه دشمنان انقلاب و اسلام می‌خواهند مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند و ایجاد تفرقه‌اندازی کنند و کارآمدی نظام را نادیده بگیرند، بنابراین باید در مقابل این تفرقه‌اندازی‌ها با نگاه درست و تبیین فرهنگ دفاع مقدس ایستادگی کرد و بر کارآمدی انقلاب و نظام همت گذاشت.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک