پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ساعت ۸:۳۰
گزارشی از بررسی جهاد تبیین و دفاع مقدس؛

جهاد تبیین، دفاع مقدس کنونی

امروزه دشمن با استفاده از پیچیده‌ترین ترفندها و شیوه‌های جنگ نرم به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین شیوه‌های تهاجم فرهنگی وارد کارزار مبارزه شده و وظیفه ما به‌عنوان معتقدان به مسیر انقلاب اسلامی، تبیین و روشنگری برای نسل جوان کشور است.
جهاد تبیین، دفاع مقدس کنونی ,

به گزارش عصر اترک،. رهبر معظم انقلاب امروز جهاد تبیین را مطرح کردند که به دنبال ادامه جهاد دوران دفاع مقدس است و در واقع جهاد تبیین نمادی است از اینکه فضای دفاع همچنان وجود دارد و ما باید با همان روحیه دوران دفاع مقدس امروز هم در این جهاد حضور مؤثر داشته باشیم.

براین‌اساس هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای کسانی است که همچنان وظیفه دفاع را بر عهده دارند و باید این رسالت خود را با تمام توان دنبال کنند.

 

غیرت و سلحشوری از مصادیق دفاع مقدس بوده است

طوبی ولی‌پور، مدرس حوزه علمیه خراسان شمالی و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: دفاع مقدس از شگفت‌انگیزترین وقایع تاریخ ایران است چراکه رزمندگان در تمام ابعاد کمالاتی انسان به رشد متعالی رسیدند.

وی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس اسطوره‌هایی بودند که با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت توانستند، برای نسل‌های آینده نقش‌آفرینی کنند.

ولی‌پور اضافه کرد: وقتی خاطرات دفاع مقدس از زبان خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان مطرح می‌شود، در می یابیم که دوران دفاع مقدس، روزهای بسیار حساس و سراسر حماسه‌آفرین و سرشار از عشق به خدا، وطن، قرآن و دفاع از ناموس بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: روزهای دفاع مقدس دارای حماسه‌آفرینی‌های زیادی بوده؛ اما اگر بخواهیم مصادیق حماسه را مطرح کنیم این است که رزمندگان مجاهدانه وارد میدان شدند و جانشان را فدای کشور و اسلام کردند تا انقلاب و وطن پابرجا بماند.

این مدرس حوزه علمیه در خراسان شمالی غیرت، سلحشوری، وابسته نبودن به مادیات و دنیا را برخی از صفات رزمندگان در دوران دفاع مقدس خواند و گفت: در واقع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت سراسر رضایت خدا و ائمه بوده و رزمندگان اسلام به دنبال رضایت بنده خدا نبودند و برای‌خدا و دفاع از اسلام نقش‌آفرینی کردند تا کربلا و عاشورا ادامه پیدا کند.

 

 

دشمن در جهاد امروز به دنبال تخریب هویت خانوادگی است

ولی‌پور بیان داشت: اگر بخواهیم جهاد امروز را با دفاع مقدس مقایسه کنیم، امروز روش تهاجم دشمن تغییر کرده و هدف او تقلیل فکر و اندیشه و تلاش برای اینکه جوان و نوجوان را ناامید کند و هویت خانوادگی و بانوان را از بین ببرد.

وی اضافه کرد:  باتوجه‌به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که با جنگ فیزیکی نمی‌تواند مردم ایران را از پا در بیاورد، به دنبال تخریب هویت زنان و خانواده‌ها است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: لذا در جهاد امروز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین، آگاهی دادن و آگاهی داشتن مهم‌ترین جهاد در مقابل دشمن است که این نسبت به آن جهادی که در هشت سال دفاع مقدس انجام شد، سخت‌تر و بالاتر است.

وی با تأکید بر این موضوع که دشمن امروزه به دنبال تغییر افکار است، افزود: جنگ امروز سخت‌تر از دفاع مقدس است و دشمن به دنبال تجزیه، افتراق و تفرقه در بین مذاهب است.

ولی‌پور افزود: گفتنی است که این نظام و انقلاب در سایه امام‌زمان قرار دارد و سراسر نیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس رضایت خدا و ائمه بوده، لذا تیر دشمن به سنگ می‌خورد.

 

جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی برای ایرانی آباد

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: وقتی مردم در برنامه‌های ملی و مذهبی حضور پیدا می‌کنند، می‌بینیم تمام مردم با وحدت در کنار هم می‌ایستند و در راهپیمایی‌ها مشت محکمی بر دهان دشمن می‌زنند.

این مدرس حوزه علمیه خراسان شمالی ابراز داشت: آگاهی مردم، نقشه‌های دشمن را نقش‌برآب می‌کند و نشان از احترام و ارزش مردم برای خون شهدا است و بنابراین به‌پاس تشکر از خدمات شهدا و خانواده‌هایشان در مراسم‌های مختلف وحدت و همبستگی‌شان را اعلام می‌کنند که باعث یاس و ناامیدی دشمن می‌شود.

 

جلوه کربلا در دفاع مقدس

عباس کیفی بجستان، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بزرگترین جلوه و شکوه مردم کشور ایران در عرصه مشارکت اجتماعی در دوران دفاع مقدس بوده که الگوی مقاومت اسلامی در منطقه و از جلوه‌های نصرت الهی است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نماد ایستادگی، عزتمندی، اقتدار و زیباترین جلوه‌های معنوی در کشور بود و بی شک جلوه‌های کربلا در تاسوعا و عاشورا را در صحنه‌های مختلف دوران دفاع مقدس می‌توان یافت.

کیفی اضافه کرد: بیداری اسلامی و نقش ولایت‌پذیری در دفاع مقدس بی‌نظیر بود و این دوران استقلال و عظمت ایران اسلامی را در جهان ارتقا داد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: دوران دفاع مقدس مردمی‌ترین دفاع و جنگ تاریخ است که توکل، تواضع، تعهد، اخلاص، عمل، ایثارگری و فداکاری در آن بی‌نظیر بود و ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سنگرها و میادین نبرد زیباترین جلوه‌های معنوی در دوران دفاع مقدس بود.

 

 

آگاهی‌بخشی مجاهدت‌های دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس باید همیشه هدایت بخش نسل‌های ایران اسلامی باشد، گفت: براین‌اساس ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است تادانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به مجاهدت و جان‌فشانی دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی در دوران دفاع مقدس آگاهی یابند.

کیفی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مهم‌ترین نماد ادامه دفاع مقدس در برابر دشمنان است و امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین، بصیرت بخشی و امیدآفرینی در جامعه است.

وی گفت: معرفی و بیان رشادت‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان از مصادیق جهاد تبیین است و جهاد تبیین از مصادیق بصیرت و میثاق با ولایت است و این مهم در جامعه بسیار ضروری است.

 

جهاد تبیین مهم‌ترین مؤلفه در روشنگری ۸ سال دفاع مقدس است

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در میدان جهاد تبیین بسیار مهم و ضروری است و جهاد تبیین مهم‌ترین مؤلفه در روشنگری هشت سال دفاع مقدس و بصیرت بخشی و امیدآفرینی و هدایت بخشی جوانان و نوجوانان است.

کیفی یادآور شد: عاشورا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای غیرت دینی بوده و دشمنان همیشه ابهاماتی را به جامعه وارد و به دنبال ایجاد تفرقه و برهم‌زدن وحدت بین مسلمانان بوده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقوام و مذاهب در کشور با اتحاد و همدلی حماسه‌ها آفریدند و در راهپیمایی‌ها و انتخابات سرنوشت‌ساز بودند و این همدلی و اتحاد دشمنان را عصبانی و دسیسه‌های آنان را خنثی کردند و امروزه ورود ابهامات به جامعه، هدف دشمنان علیه امنیت پایدار است.

 

همگرایی اقوام و مذاهب، لازمه وحدت امت اسلامی است

کیفی اظهار داشت: همگرایی اقوام و مذاهب لازمه وحدت امت اسلامی و وحدت میان شیعه و سنی نماد بارزی از ماهیت دینی انقلاب اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه تهدید واگرایی مذهبی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد، زیرا همگرایی اقوام و مذاهب پشتوانه عظیمی برای خنثی‌کردن اهداف دشمنان اسلام و قرآن است.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک