دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۶ - ساعت ۳:۱
در نیمه نخست سالجاری؛

۱/۵ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خراسان‌شمالی ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی این استان اجرا شد.
 ۱.۵ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در  خراسان‌شمالی ارائه شد,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش  فنی و حرفه ای خراسان شمالی ، مهدی رحمدل  افزود : تعهد آموزش بخش دولتی در سال جاری ۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۵۳ نفرساعت است که با اجرای یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۹ نفر ساعت، در ۶ ماهه سال جاری ۷۴.۴۵ درصد آن محقق شده است .

رحمدل اظهار داشت: متقاضیان مهارت آموزی و دانش آموزان بیشترین متقاضی برای دریافت آموزش‌های مهارتی استان بودند به طوری که دانش آموزان در این مدت ۱۸۴ هزار و ۲۴۴ نفر ساعت آموزش و متقاضیان مهارت آموزی ۶۲۵ هزار و ۵۳۸ نفر ساعت آموزش مهارتی را  فرا گرفتند.

وی افزود: امسال ۵ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت آموزش مهارتی برای آسیب دیدگان اجتماعی، ۸ هزار و ۲۶۹ نفر ساعت برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی، ۴۹ هزار و ۹۶۵ نفر ساعت برای شاغلین بنگاه‌های اقتصادی ، ۳۳ هزار و ۵۲۷ نفر ساعت جهت معتادین بهبود یافته ، ۱۷۴ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت برای سربازان وظیفه ، ۱۵۰ هزار و ۹۹۲ نفرساعت جهت زندانیان و ۷۱ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت برای دانشجویان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی درباره برگزاری دوره‌های فنی و مهارتی در مناطق روستایی گفت: امسال ۱۳۵ هزار و ۵۸۷ نفر ساعت آموزش به این مناطق اختصاص داشت که علاوه بر این آمار شمار زیادی از روستائیان مهارت دیده در مناطق شهری حضور یافته و از آموزش‌ها بهره گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان هم در ۳۱ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت دوره آموزشی شرکت کردند.

رحمدل اذعان داشت : طی ۶ ماه اول سال جاری ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برای زنان خانه دار، ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفرساعت برای زنان سرپرست خانوار، ۱۱ هزار و ۲۷۹ نفرساعت برای عشایر ، ۲ هزار و ۷۷۲ نفر ساعت برای ساکنین مناطق محروم مرزی و ۴ هزار و ۸۵۸ نفرساعت برای مشمولان بیمه بیکاری اجرا شده است.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک