پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ساعت ۲۰:۴۷
استاندار خراسان شمالی خبرداد:

الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به شهرستان‌های جاجرم و گرمه

استاندار خراسان شمالی گفت: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی به محدوده شهرستان‌های جاجرم و گرمه الحاق شد.
الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به شهرستان‌های جاجرم و گرمه,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، جلسه شورای مسکن خراسان شمالی ظهر چهارشنبه ۵ مهر ماه برای نخستین بار در شهرستان جاجرم برگزار و طی آن حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی به شهرستان جاجرم و حدود ۲۰۰ هکتار نیز به شهرستان گرمه الحاق شد.

مصطفی حاج‌زاده، فرماندار شهرستان جاجرم در این جلسه اظهار کرد: حدود سه هزار نفر واجد شرایط ثبت نام در نهضت ملی این شهرستان هستند که حدود دو هزار و۹۷۰ نفر از آن‌ها افتتاح حساب کرده و یک هزار و۷۹۱ نفر از آن‌ها آورده نقدی ۴۰ میلیون یا بیشتر را واریز کرده‌اند.

حاج زاده با اشاره به مشکلات بانکی در پرداخت تسهیلات، افزود: تاکنون ۱۹۱ نفر از این تعداد به بانک معرفی شده و قرارداد تسهیلات برای ۹۲ نفر منعقد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها در این شهرستان همکاری‌های لازم را ندارند و اعلام می‌کنند که با محدودیت منابع روبرو هستند به همین دلیل صرفاً بانک ملی و مسکن مقداری همراهی دارند.

وی بیان کرد: الحاق اراضی جدید نیز یکی از درخواست‌های ما است چرا که اکنون تعداد متقاضیان جدید بسیاری وجود دارند اما زمینی برای واگذاری‌های جدید موجود نیست.

فرماندار شهرستان گرمه نیز در این جلسه خواستار واگذاری اراضی جدید به این شهرستان شد.

عبدالحسین قاضوی اظهار کرد: در حوزه شهری شهرستان گرمه مشکلات متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال در بلوار امام رضا(ع) زمین‌هایی وجود دارد که جهاد کشاورزی اجازه الحاق آن‌ها را نمی‌دهد و به استخوان لای زخم تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در اراضی مربوط به این بلوار ساخت و ساز انجام شده اما جهاد کشاورزی در ابتدای انجام این ساخت و سازها اقدام ایجابی انجام نداده و اکنون باید به این محدوده‌ها خدمات‌رسانی شود اما جلوی الحاق آن‌ها به شهر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان گرمه گفت: در قسمتی دیگر از مرکز شهرستان شاهد این هستیم که محدوده‌ای واقع در ۱۰۰ متری مسجد جامع شهر، خارج از محدوده تلقی می‌شود و نمی‌توان به آن خدمات داد و این درحالی است که در داخل و مرکز شهر قرار دارد.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک