جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ساعت ۱۱:۴۰
گزارشی در باره نقش اهل سنت خراسان شمالی در جورچین دفاع مقدس؛

شهدای اهل سنت، آینه دار وحدت

حضور شهدای ترکمن خراسان شمالی در مقابله با هجوم رژیم بعثی عراق و تقدیم ۳۱ شهید اهل سنت از دیار باب الرضا، سندی برای اثبات نقش اهل سنت خراسان شمالی برای دفاع از اسلام ناب محمدی و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.
شهدای اهل سنت، آینه دار وحدت,

به گزارش عصراترک، خراسان شمالی با داشتن خرده فرهنگ‌های ترک، کرد، ترکمن، فارس و. . از استان‌هایی است که نقش خود را در تکمیل جورچین وحدت کشور با احترام به اعتقادات و باورهای همدیگر و پرهیز از رفتارهای حساسیت برانگیز که لازمه وحدت است؛ به خوبی ایفا کرده است.  

زندگی برادران تشیع و اهل تسنن این منطقه به گونه‌ای در هم تنیده شده و ارتباط‌ها چنان صمیمی است که در نگاه نخست پی بردن به اختلاف جزئی مذهبی و نژادی در این منطقه، دشوار است.
در سراسر کشور حدود ۱۱ هزار شهید اهل‌سنت داریم. باتوجه‌به اینکه ۸۰ درصد کل شهدای کشور مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، بخش اعظمی از آمار شهدای اهل‌سنت نیز به همین دوران مربوط می‌شود.
همان‌طور که شیعیان ایرانی دغدغه‌های حضور در میادین دفاع از کیان و امنیت کشور را در مقاطع مختلف زمانی داشته‌اند، هم‌وطنان اهل‌سنت نیز در اقصی‌نقاط کشور در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حضور فعال داشته و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده‌اند.
این موضوع نشانه‌ای از بصیرت رزمندگانی است که به‌دوراز تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده‌اند و برخلاف آن چیزی که رسانه‌های بیگانه تلاش برای اثبات آن به‌عنوان جنگ‌های شیعه و سنی در منطقه دارند، افق دیدشان بلند و دوراندیش هستند و باهدف مبارزه با دشمن مشترک مسلمانان در دنیا خون‌های زیادی داده‌اند.

این موضوع در وحدت گروه‌های شیعه و سنی و رزمندگان نبویون در جبهه مقاومت سوریه و عراق، عرصه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و نبرد با تروریست‌های تکفیری کاملاً نمایان است.

 



شهدای اهل‌سنت نشانه ایستادگی بر اهداف مشترک دینی و ملی است
عالم اهل‌تسنن استان خراسان شمالی گفت: حضور رزمندگان اهل‌سنت در جبهه و دفاع از میهن عزیزمان و تقدیم شهدای اهل‌سنت نشانه‌ای از بصیرت رزمندگانی است که بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده بودند.
خالمحمد آخوند سرفراز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: امام(ره) با درایت خود جنگ را مدیریت کردند و اگر رهبری هوشمندانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی وجود نداشت، دفاع مقدس منجر به شکست می‌شد.
وی افزود: اعتقاد داشتن برادران ما به تحقق وعده‌های الهی در جنگ تحمیلی باعث پیروزی و سربلندی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس شد. در جنگ‌های رسول‌الله(ص) نیز اکثرا تعداد سربازان اسلام نسبت به کفار کم بود٬ اما چیزی که موجب پیروزی و موفقیت مسلمانان می‌شد اعتقاد به وعده‌های الهی بود.
مدیر حوزه علمیه اهل‌سنت استان خراسان شمالی تصریح کرد: رمز و راز، بزرگی و هیبت جامعه اسلامی، زنده نگه‌داشتن روحیه ایثار و شهادت است که در دوران دفاع مقدس همه امت اسلامی ایران و حتی ادیان دیگر پای دفاع از این کشور آمدند و اهل‌تسنن هم به‌عنوان کسانی که جان و مال و ناموسشان در این کشور بود جانانه دفاع کردند.
آخوند سرافراز افزود: امروز همه باید به راه و شیوه شهدا و اطاعت‌پذیری از مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و به رهنمودهای معظم له در همه مسائل کشوری بیش‌ازپیش جامعه عمل بپوشانند.


تقدیم هزاران شهید اهل‌سنت در دفاع از ارزش‌ها
امام‌جمعه مسجد خاتم‌الانبیا(ص) اهل‌سنت بجنورد گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های رسول اکرم(ص) را از خیال به واقعیت بدل کرد.
آخوند آتا داوری در گفت‌وگو با خبرنگارعصراترک با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) تحول عظیمی در توجه به اقلیت‌های مذهبی ایجاد کرد، اظهارکرد: تقدیم هزاران شهید اهل‌سنت در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی امام(ره)، نشان از ارادت به شخصیت الهی و اندیشه‌های آن بزرگوار دارد.

 


شهدای اهل سنت، آینه دار وحدت
عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: شکلگیری انقلاب اسلامی بر پایه وحدت اقوام و تأکید امام خمینی(ره) بر حضور همه اقشار مردم از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب مشهود بود.

آخوند آتا محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهارکرد: نتیجه وحدت، نقش پررنگ اهل سنت در مرزهای کشور و همراهی همیشگی آنان با اسلام و انقلاب و تقدیم شهدای بسیاردر ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب است.
وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌های حضور در اتحاد ملی، مقابله با دشمنان است که در دوران هشت سال دفاع مقدس، در برابر هجوم همه جانبه رژیم بعثی عراق که در واقع به سرکردگی استکبار جهانی تحقق یافته بود، به منصهٔ ظهور درآمد.  

آخوند کمالی خاطرنشان کرد: اهل سنت خراسان شمالی نیز از این آزمایش بزرگ ملی و دینی همراه و همگام با دیگر اقوام ایرانی پیروز و سربلند از میدان خارج شد و ۳۰ شهید اهل سنت سندیتی بر حقانیت اتحاد ملی در دفاع از کشور است.

تهیه و تنظیم گزارش: هدیه دهقانی

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک