جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ساعت ۸:۵۷
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی:

۲٫۲ میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان استان صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: میزان صادرات تولیدات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان در سال جاری به دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار افزایش یافت.
۲٫۲ میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان استان صادر شد,

ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: میزان صادرات تولیدات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

موحدی گفت: اشتغال در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال از ۶۴۳ نفر به یک هزار و ۱۲۲ نفر رسیده است.

وی در ادامه درباره نسبت اشتغال در استان نیز عنوان کرد: در بهار امسال میزان اشتغال موجود در بخش کشاورزی استان ۲۹٫۷ درصد، در بخش صنعت ۲۸ درصد و در بخش خدمات نیز ۴۲٫۲ درصد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: در بهار امسال میزان اشتغال موجود در سطح کشور در بخش کشاورزی ۱۵٫۵ درصد، در بخش صنعت ۳۳ درصد و در بخش خدمات نیز ۵۱٫۳ درصد بوده‌اند.

وی همچنین درباره نرخ بیکاری در استان نیز بیان کرد: در بهار امسال این نرخ از ۹٫۳ درصد به هفت درصد کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: میانگین نرخ بیکاری در کشور در بهار امسال ۸٫۲ درصد بوده است.

فخر موحدی در خاتمه درباره پرداخت تسهیلات به بخش اقتصادی استان از محل مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان نیز اظهار کرد: از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی استان پرداخت شد.

انتهای خبر/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک