پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ساعت ۴:۰
روحانی اهل‌سنت خراسان شمالی:

بزرگ‌ترین درس از قیام امام حسین (ع)، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

روحانی اهل‌سنت خراسان شمالی گفت: بزرگترین درسی که باید از قیام امام حسین (ع) بگیریم، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و اینکه مسلمانان نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کنند.
بزرگ‌ترین درس از قیام امام حسین (ع)، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است ,

آخوند علی یزدانی، روحانی اهل‌سنت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: امام حسین (ع) همراه ۷۲ تن از یاران با وفایش در صحرای کربلا توسط لشکر یزید به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) و یارانش باعث شد تا دین اسلام زنده بماند و این قیام تا آخرین روز از این جهان همچنان ماندگار و جاودان خواهد بود.

آخوند یزدانی اضافه کرد: دیدگاه مذاهب حنفی، مالکی، حنبلی و شافعی در خصوص اهل‌بیت رسول‌الله (ص) بسیار واضح و روشن است و ما اعتقاد داریم که محبت نسبت به اولاد و نوادگان پیغمبر اکرم (ص) جزءلاینفک ایمان و باورهای اعتقادی اهل‌سنت است.

این روحانی اهل‌سنت در خراسان شمالی ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) به‌صراحت مسلمانان را به دوست‌داشتن اهل‌بیت توصیه کرده است؛ زیرا ما به‌عنوان مسلمان وظیفه داریم که توصیه و دعوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را اجرا کنید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا خواندن نماز نافله، دادن صدقه، پختن انواع نان و طعام و غذاهای روغنی، فرستادن صدقه و خیرات به مساجد و خواندن دعا و قرآن در ایام محرم برای ارواح مطهر شهدای کربلا و حضرت امام حسین (ع) از آداب و آیین‌های ترکمن‌های خراسان شمالی در ماه محرم به‌خصوص در روز عاشورا است.

آخوند یزدانی یادآور شد: بزرگترین درسی که باید از قیام امام حسین (ع) بگیریم، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و اینکه مسلمانان نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کنند.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک