جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ساعت ۱۰:۷

۵۰۰خودروی لوکس در خراسان‌شمالی مشمول پرداخت مالیات شدند

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی گفت:۵۰۶۰ خودروی لوکس در خراسان‌شمالی مشمول پرداخت مالیات هستند.
۵۰۰خودروی لوکس در خراسان‌شمالی مشمول پرداخت مالیات شدند,

به گزارش عصراترک،مجید قهرمانلو اظهار داشت: 5هزار و 60 خودروی لوکس در استان خراسان شمالی شناسایی شده که صاحبان این خودروها باید مالیات پرداخت کنند.البته این آمار قابل پالایش و بررسی است.

وی افزود: هر خودرویی که قیمت آن بیش از سه میلیارد تومان باشد از نظر سازمان امور مالیاتی به عنوان خودروی لوکس محسوب می شود و باید مالیات پرداخت کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: تاکنون در خراسان شمالی 1376 نفر که خودروی لوکس دارند مالیات پرداخت کرده اند.

قهرمانلو با اشاره به آخرین مهلت پرداخت مالیات خودروهای لوکس، گفت: افرادی که خودروی آنها بالای 3 میلیارد تومان قیمت دارد باید تا بهمن ماه مالیات خود را  پرداخت کنند.

وی به موضوع مالیات خانه‌های خالی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین برای مالکان 140 نفر در استان که مالک خانه خالی هستند برگه صادر و ابلاغ شد. سهمیه تعهدی درآمد مالیاتی سال گذشته خراسان شمالی 10 هزار و 270 میلیارد ریال بود که از این میزان 108 درصد تحقق یافت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: مالیات وصولی استان در سال 1400 نیز 14 هزار و 680 میلیارد ریال بود. 50 درصد از  درآمدهای وصولی مربوط به شرکت بزرگ آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد و لوله گستر اسفراین است که نقش بسزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می کنند. 

وی بیان کرد: با توجه به اتصال سامانه های اطلاعاتی سایر دستگاه های اجرایی با سامانه های امور مالیاستان تمامی مالیات ها نسبت به سنوات گذشته به روزتر پرداخت می شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک