پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ساعت ۱۲:۴۱
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

برای هر کرسی نمایندگی مجلس، بیش از ۱۱۱ نفر ثبت‌نام کردند

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بیش از ۱۱۱ نفرثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل سه برابر افزایش داشته است.
برای هر کرسی نمایندگی مجلس، بیش از ۱۱۱ نفر ثبت‌نام کردند,خراسان شمالی+بجنورد+انتخابات مجلس+حسن ناهیدی

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بیش از ۱۱۱ نفرثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات پیش‌ رو را نشان از پویایی جامعه و احساس مسئولیت مردم عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از داوطلبان را جوانان تشکیل می‌دهند.

ناهیدی در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد ثبت‌نام کنندگان این دوره کمتر از ۴۵ سال سن دارند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: به لحاظ تحصیلات نیز ۱۷ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس خراسان شمالی دارای مدرک دکتری هستند.

وی میانگین آمار ثبت نام بانوان در کل کشور را ۱۳ درصد و در استان خراسان شمالی ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان میانگین ثبت‌نام بانوان ۲۲ درصد است که چهارمین حوزه انتخابیه در کشور از این لحاظ می‌باشد.

وی به حضور اقشار و احزاب مختلف در پیش ثبت‌نام اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از انتخابات بانوان ترکمن استان هم ثبت‌نام کردند.

ناهیدی با اشاره به اینکه در گذشته موضوع محدودیت صلاحیت داشتیم، گفت: در قانون جدید شورای نگهبان زمان بیشتری برای بررسی و احراز در نظر گرفته شده تا به احراز حداکثری دست یابند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تأمین و تضمین سلامت و امنیت انتخابات منجر به مشارکت حداکثری می‌شود.

وی بیان داشت: درخواست برای افزایش تعداد صندوق‌های سیار انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده برای زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون ۱۹ هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار نفر از مرز خسروی وارد عراق شدند.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار ۱۵ موکب از خراسان شمالی برای ارائه خدمات به زائران اربعین، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در عراق و سه موکب نیز در مرز خسروی مستقر و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

ناهیدی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ گذرنامه فاقد اعتبار تمدید شد، گفت: وجود بسیج جامعه پزشکی، غذای گرم روزانه برای ۲۳ هزار نفر و کمک‌های امدادی از مهم‌ترین خدمات هر یک از موکب‌های استان است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک