پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ساعت ۹:۵۲
رئیس اداره پیش‌بینی سازمان هواشناسی خراسان شمالی خبر داد:

تداوم روند بارشی تا صبح یکشنبه/ ثبت بیشترین بارش‌ها در روستاهای راز و جرگلان

رئیس اداره پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌های صبح امروز در راز و جرگلان و مانه و سملقان به ثبت رسیده، گفت: روستای زرنه در راز و جرگلان با ۳۴٫۱ میلی‌متر، روستای محمدآباد در مانه و سملقان با ۲۸٫۴ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.
تداوم روند بارشی تا صبح یکشنبه/ ثبت بیشترین بارش‌ها در روستاهای راز و جرگلان,

مهری هاشمی دوین، رئیس اداره پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر افزایش ابر به‌صورت پراکنده و سامانه بارشی تا اوایل صبح یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در پاره‌ای از نقاط همراه با رگبار باران، رعدوبرق در نقاط مستعد بارش تگرک و ارتفاعات مه پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش برای مناطق نیمه شمالی همراه با آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه برآورد می‌شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس ایستگاه‌های سنجش باران در استان خراسان شمالی از آغاز بارش‌ها از صبح امروز تاکنون، زرنه در راز و جرگلان با ۳۴٫۱ میلی‌متر، روستای محمدآباد در مانه و سملقان با ۲۸٫۴ میلی‌متر، روستای تنگه ترکمن از راز و جرگلان با ۲۲٫۴ میلی‌متر، روستای بدرانلو در بجنورد با ۱۹٫۶ میلی‌متر، سنخواست با ۱۷٫۷ میلی‌متر، حصار شیرعلی ۱۴٫۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌ها را داشته‌اند.

 

هاشمی دوین خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کوسه با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان و پیش قلعه با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان اعلام شده است.

 

وی یادآور شد: طی همین زمان کمینه دمای بجنورد ۱۵ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دمای آن ۳۳ درجه سانتی‌گراد بوده است.

 

رئیس اداره پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان خراسان شمالی ابراز داشت: بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان و بخش‌های شمالی بجنورد بوده است.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک