یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ساعت ۹:۲۸
یادداشت؛

نقش و تاثیر امامت و رهبری در عرصه‌های جهانی

نقش و تاثیر عظیم امام و رهبری از لحاظ زمان، جاوادانه و از لحاظ مکان، جهانی است.
نقش و تاثیر امامت و رهبری در عرصه‌های جهانی,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، نقش و تاثیر امامت و رهبری در عرصه‌های جهانی در مقیاس کلی توصیف یک عظمت و در حد توان و اندوخته‌های محدود و ناچیز ذهنی ماست، افق‌ها و ابعاد وجودی امامت و رهبری به اندازه‌ای گسترده است که در مقیاس توان فکری و ذهنی ما نمی‌گنجد، امامت و رهبری اقیانوسی بی‌کران است که هر انسانی می‌تواند به اندازه‌ی توان و نیاز خود از آن بهره‌مند شود، بنابراین نقش و تاثیر عظیم امام و رهبری از لحاظ زمان، جاوادانه و از لحاظ مکان، جهانی است.

بر این اساس بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ادبیات جدیدی در حوزه‌ی حکومت‌داری و نگرش به عالم در سطح جهان تولید شد، گفتمان‌های حاکم بر جهان تغییر کرد، مطالبات ملت‌ها بر اساس نگرش جدید شروع شده و ذهن‌ها متحول شدند.

اکنون جامعه‌ی جهانی و جوامع اسلامی با گذشته قابل قیاس نبوده و جهان، دوران افول قدرت‌ها را تجربه می‌کند، افق‌های روشنی در مورد فروپاشی قدرت‌های جهانی در حال شکل‌گیری است و شاخص‌هایی که غرب و آمریکا با اتکا به آن خود را به عنوان یک قدرت جهانی توصیف می‌کردند در حال فروپاشی قدرت‌های بزرگ با معیارها و شاخص‌های رسمی و علمی هم قابل اندازه‌گیری است و به نوعی فرمایش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مجمع سراسری فرماندهان سپاه در مرداد ماه ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه نزدیک قله‌ایم خستگی ممنوع، خود موید همین موضوع می‌باشد که قدرت‌های جهانی به خصوص آمریکا در حال افول و فروپاشی است.

همه‌ی این نتایج از کارکردهای ذهنی، فکری، اعتقادی، الهی و بشری انقلاب اسلامی است و ناشی از اندیشه‌های بلندی است که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به جوامع القاء کرده‌اند.
لذا در مجموع می‌توان براساس مطالب فوق‌الذکر نتیجه گرفت که امامت و رهبری به عنوان یک الگوی مدیریتی متعالی، می‌تواند در تمامی سطوح سازمانی، اجتماعی، منطقه‌ای و بین‌المللی منشاء اثر بوده و جوامع انسانی را به سرمنزل سعادت و کمال رهنمون نماید.

محمدهادی حیدریان/کارشناسی ارشد مدیریت، مدرس دانشگاه

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک