پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ساعت ۱۴:۴۸
وزیر بهداشت:

مرز مشترک خراسان شمالی و ترکمنستان در راستای توریسم درمانی نقطه قوت است

وزیر بهداشت، درمان و سلامت گفت: مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان شرایط ویژه ای دارد که علاوه‌ بر ارز اوری برای استان، قدرت و تخصص کشور در حوزه سلامت و بهداشت را نشان خواهد داد.
مرز مشترک خراسان شمالی و ترکمنستان در راستای توریسم درمانی نقطه قوت است ,

به گزارش عصر اترک، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و سلامت ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تحولات استان به دلیل کارهای جهادی انجام شده است، اظهار داشت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مدیران باید جهادی و شبانه روزی پای کار باشند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، درمان و سلامت نکته مهم این است که باید به جایی برسیم که هیچ بیماری از استان به خارج استان نرود و امید است که به این هدف برسیم.

وزیر بهداشت گفت: در این دولت سعی شده که مدیریت‌ها به صورت میدانی انجام شود و در سومین سفر به خراسان شمالی، قطعا بازدیدها در تخصیص بودجه و برنامه ریزی به خوبی انجام می شود.

عین اللهی ابراز داشت: بعد از درگیری با بیماری کرونا، جایگاه سلامت برای همه مشخص شد که اگر سلامتی نباشد همه چیز تعطیل خواهد شد، از این رو یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی ایران سلامت بوده است.

وزیر بهداشت بیان داشت: در حال حاضر کشور ایران در بسیاری از شاخص ها از جمله کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار، افزایش امید به زندگی جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص داده و در منطقه رتبه اول را دارد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امروزه علی‌رغم تمام تحریم‌ها توانستیم مشکلات درمانی را در داخل کشور درمان و بسیاری از کشورها تمایل دارند که برای درمان به کشور ایران سفر کنند.

وزیر بهداشت ابراز داشت: کشور ایران در زمان بیماری کرونا جلوتر از بسیاری از کشورهای جهان موفق شد بیماری را کنترل کند که نقش مردم در این حوزه قابل توجه بود و تزریق واکسن یک انقلاب عظیمی را رقم زد و این بیماری را پشت سر گذاشتیم.

این مقام مسئول به موضوع سبک زندگی سالم اشاره کرد و افزود: باید مردم را به سمت سبک زندگی سالم پیش ببریم، براین اساس طرح سلامت خانواده از چند ماه پیش آغاز شده که در شیروان به صورت پایلوت آغاز شده است و بعد از موفقیت در اجرای طرح در سراسر استان به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در طرح سلامت خانواده هر ایرانی با هر کد ملی باید یک پرونده سلامت داشته باشد که باعث پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین به بحران جمعیتی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش رود، نیروی انسانی پیر خواهد شد.

وی یادآور شد: در حوزه جوانی جمعیت تمام دستگاه ها مکلف هستند که در راستای تسریع در اجرای طرح جوانی جمعیت و مشوق های فرزندآوری گام های مثبتی برداشته شود.

وزیر بهداشت افزود: مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان شرایط ویژه ای دارد که علاوه‌ بر ارز اوری برای استان، قدرت و تخصص کشور در حوزه سلامت و بهداشت را نشان خواهد داد.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک