یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ - ساعت ۱۰:۲۹

کاهش ۸ درصدی متوفیات ارجاعی به پزشکی قانونی خراسن شمالی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کاهش 8 درصدی متوفیات ارجاعی به این مجموعه طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد
کاهش ۸ درصدی متوفیات ارجاعی به پزشکی قانونی خراسن شمالی,

به گزارش عصر اترک،  محمد رضا نورس اظهار کرد: تا پایان تیرماه ۲۳۵ متوفی از مراجع قانونی استان ارجاع شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۳ نفر بود، کاهش حدودا 8 درصدی داشته است.

وی همچنین افزود: از تعداد ۲۳۵ متوفی معاینه شده، ۱۷۷ نفر مرد و ۵۸ نفر زن بوده اند که برای ۵۳ متوفی تعیین علت فوت با معاینه ظاهری و بدون کالبد گشایی تو سط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد. از تعداد کل اجساد مرجوعی ۴ ماهه، ۱۵۳ متوفی در بجنورد، ۳۸ متوفی در شیروان، ۱۹ مورد در اسفراین، ۱۵ مورد در آشخانه، ۶ مورد در فاروج و ۴ متوفی در پزشکی قانونی جاجرم معاینه شده اند.

به گفته وی، اجساد به دلایل مختلف ممکن است برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی ارجاع شود که از جمله انها مرگ های غیر طبیعی و حوادث و موارد معدودی طبیعی است که تا پایان تیرماه ۳۶ متوفی به دنبال مرگ طبیعی و بنا به درخواست مقام قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شده اند. ازاین تعداد بیشترین علت مرگ، بیماری های قلبی عروقی(سکته قلبی) با تعداد ۲۰ نفر و بیماری های مغز و اعصاب (سکته مغزی)  با تعداد ۶ مورد بوده است.
وی در پایان این خبر افزود: برای تعیین علت فوت ابتدا باید پیکر متوفی با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شود. موارد ارجاعی شامل هرفوت مشکوک یا فوت هایی است که علت آن مشخص نیست یا شکایتی در مورد آن مطرح است. این غیر از مواردی مانند فوت بر اثر تصادف، حوادث مختلف و ... است که پیگر افراد فوت شده در هر حالت باید به پزشکی قانونی ارجاع شود

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک