دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ساعت ۱۳:۴۳
معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی:

تامین بازار، مشکل اصلی معدن‌داران خراسان‌شمالی است

معاون صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مشکل اصلی معادن استان ضعف توان مالی و نداشتن بازار مصرف مطابق استخراج سالانه اسمی است.
تامین بازار، مشکل اصلی معدن‌داران خراسان‌شمالی است,خراسان شمالی+بجنورد+مهیار مشایخی+معدن‌

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، مهیار مشایخی اظهار کرد: ضعف توان مالی برای نوسازی و تامین ماشین آلات معدنی و نبود صنایع معدنی و تکمیلی موجب شده تا معدن کاران استان با ظرفیت کامل فعالیت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش معدن سبب خام فروشی در این بخش شده است و این مشکل به ویژه در معادن باریت، سرب و روی، سنگ گچ، مرمر و مرمریت مشهود است.

معاون صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مالکان معدن حتی در گام اول نمی‌توانند مواد اولیه واحد سنگبری شیروان یا درصد عیار مورد نیاز کارخانه فرآوری مس فاروج را تامین کنند، این واحدهای تولیدی، ماده معدنی مورد نیاز را از خارج استان تامین می‌کنند و نیاز است تا وضعیت ماشین آلات و صنایع معدنی متناسب در استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تنها ماده معدنی استان که از کشور خارج می‌شود مرمر پرتغالی استان است که با توجه به لوکس بودن و گران بودن ماده معدنی و عدم مصرف در داخل منجر به فروش خارجی و صادرات شده است.

مشایخی خاطرنشان کرد: کلسیت و حتی سنگ‌های مرمریت که ذخیره بالایی در استان دارد قابلیت صادرات و ارزآوری بالایی برای استان دارد.

وی افزود: مشکل اصلی خام فروشی مواد معدنی در استان بیشتر مربوط به نبود صنایع تبدیلی برخی از مواد معدنی در استان و یا کافی نبودن ذخیره برای سرمایه گذاری بلند مدت برای این معادن است.

معاون صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مشکلات متعددی پیش روی فرآوری مواد معدنی وجود دارد که شامل نبود زیرساخت‌های لازم، وجود بروکراسی پیچیده اداری، معارضان محلی و عدم حمایت شفاف بخش حاکمیتی در مقابل معارضان که باعث عدم رغبت سرمایه گذار بخش خصوصی می‌شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک