دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ساعت ۲۱:۴۲
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

۱۳۷ میلیارد ریال برای تکمیل پنج مرکز نوآوری خراسان‌شمالی هزینه شد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۳۷ میلیارد ریال برای پنج مرکز نوآوری درحال ساخت استان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۶۰ درصد هزینه شده است.
۱۳۷ میلیارد ریال برای تکمیل پنج مرکز نوآوری خراسان‌شمالی هزینه شد,خراسان شمالی+بجنورد+مرکز نوآوری+محمدرضا قربانی+دانش بنیان+چارک علم و فناوری

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی اظهار کرد: اینک تکمیل و تجهیز ساختمان‌های مرکز نوآوری شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، اسفراین و دانشگاه کوثر در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۸ میلیارد ریال از محل منابع استانی از اعتبارات سفر رییس جمهور برای پارک علم و فناوری استان جذب شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ادامه داد: طرح تکمیل زیرساخت‌های پارک با ساخت یکهزار و ۹۰۰ متر مربع کارگاه علمی و آماده سازی هفت هکتاری اراضی این مرکز از مهمترین طرح‌های در حال تکمیل است و این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۵ درصد از اراضی هفت هکتاری نیز آماده‌سازی شده است.

وی بیان کرد: تکمیل، تجهیز و راه اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان‌های استان نیز تاکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن در بازه زمانی سه ساله مصوب شده و با جذب اعتبارات جدید در اولویت قرار می‌گیرد.

قربانی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات جدید از محل سفر رییس جمهور تکمیل مراکز نوآوری در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری بعنوان یک مرکز دانش بنیان و فناور در خراسان شمالی نیز از برکات سفر رئیس جمهور بهره مند شد و در این سفر ۹۰۰ میلیارد ریال طرح برای افزایش و تقویت ارتباط بین دانشگاه و حوزه علم و فناوری در استان مصوب شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی هشت خانه خلاق و مراکز نوآوری شهرستان‌های استان در سفر رییس جمهور مصوب شد که در مرحله نخست ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل وزارت نفت تامین خواهد شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

.انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک