جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۱۸:۴۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۵۸ تفاهم‌نامه کشاورزی خراسان‌شمالی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۸ تفاهم‌نامه در بخش‌های مرتبط کشاورزی به منظور رفع چالش‌ها، مشکلات و دریافت خدمات فناوری با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.
۵۸ تفاهم‌نامه کشاورزی خراسان‌شمالی با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد,خراسان شمالی+بجنورد+جهاد کشاورزی+دانش بنیان+محمد محمد زاده+هادی رضازاده

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، محمد محمد زاده در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی (نوفن) استان خراسان شمالی اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ چالش بخش کشاورزی استان شناسایی شد و از شرکت‌های دانش بنیان، افراد نوآور و خلاق درخواست راهکار شد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نیز در این رابطه برای رفع مشکلات این حوزه ۵۸ تفاهم نامه منعقد کردند که از مجموع این تعداد ۲۳ تفاهم نامه قابلیت اجرایی را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع این طرح ها ۱۴ مورد به مرحله اجرایی رسید و اینک ۹ طرح در مرحله دریافت تسهیلات بانکی برای تجاری سازی طرح خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیکی با آفات از مهمترین این طرح ها است که در این خصوص سه و نیم میلیارد تومان نیز قرارداد بسته شد.

محمدزاده خواستار برقراری خط اعتباری ویژه برای ایجاد طرح‌های باقیمانده دانش بنیان در بخش کشاورزی استان شد و افزود: اینک در بخش‌هایی از جمله زنجیره تولید گوشت قرمز و شیر به طرح‌های دانش بنیان نیاز است.

وی گفت: این استان در بخش های مختلف از جمله صنعت اسب، انواع گیاهان داروی، کرم ابریشم، تولید محصولات در دیمزارها و سایر موارد دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که شرکت‌های دانش بنیان می توانند در راستای ارتقای بهره وری و افزایش تولید فعالیت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر توسعه گلخانه ها تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر رویکرد این سازمان به سمت فضاهای بسته گلخانه ای رفته است و در این راستا شرکت هایی نیز برای ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس ایجاد شده اند که با ۱۸۰ میلیون تومان گلخانه را تحویل متقاضیان می دهند و حتی در خرید محصول نیز کمک می کنند.

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به طرح‌های توسعه روستایی

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست بر ورود شرکت‌های دانش بنیان به طرح‌های توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: این طرح های روستایی توسط صندوق حمایت مالی می شوند.

هادی رضازاده افزود: این صندوق در راستای توسعه روستا، ایجاد کسب و کارهای کوچک و خرد فعالیت می کند و ظرفیت لازم در روستاها برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فراهم است.

وی تصریح کرد: تلاش دستگاه های ذیربط باید در راستای بردن دانش به طرح های کوچک و خرد روستایی استوار باشد تا گام‌های مثبتی در زمنیه ایجاد اشتغال، افزایش تولید و پایین آمدن هزینه های تولید برداشته شود.

این صندوق پارسال هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن سه برابر شد.

رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی (نوفن) امروز سه شنبه با حضور صادق حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید ،مدیران دستگاه های اجرایی و تعدادی از شرکت های دانش بنیان کشاورزی در محل استنداری خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک