پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ - ساعت ۲۰:۱۴
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج:

دین اسلام به برکت پیوند با عاشورا زنده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج گفت: اساس دین ما با عاشورا پیوند خورده  و به برکت عاشورا هم باقی‌مانده است.
دین اسلام به برکت پیوند با عاشورا زنده است,

حسن نوری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: اساس دین ما با عاشورا پیوند خورده  و به برکت عاشورا هم باقی‌مانده است، همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند، اگر فداکاری امام حسین علیه‌السلام نبود که وجدان تاریخ را بیدار کرد، در همان قرن اول یا نیمه قرن دوم بساط اسلام جمع می‌شد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) زنده نگه‌داشتن اسلام بود، همان‌طور که اگر حضرت زینب (س) در کربلا نبود کربلا در کربلا می‌ماند امروز هم ما وظیفه داریم تا یاد و نام اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا را زنده نگه داریم و این فرهنگ و مکتب ارزنده را به نسل جوان منتقل کنیم تا عاشورا هرسال پرشورتر از سال گذشته باشد.

نوری گفت: اجتماع میلیونی مردم در اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)  یاد و پیام نهضت حسینی را در دنیا جاودانه می‌کند و همین اجتماع بزرگ مردم، اربعین را به یک رسانه پرقدرت برای عاشورا تبدیل کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج اظهار داشت: امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از این سیره اما حسین (ع)، فرهنگ عاشورایی و قیام اصلاحی امام حسین (ع)، در مقابله با ستمگران زمان خود به قیام بر خواست و انقلاب عظیم اسلامی ایران را رقم زدند.

نوری افزود: انقلاب اسلامی ما هم که امروز تنومند و پرثمر گشته و دامنه آن به‌تدریج در اقصی‌نقاط دنیا گسترده می‌شود، برگرفته از مکتب عاشورا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فاروج خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین امربه‌معروف و نهی از منکرهایی که امام حسین (ع) انجام دادند عدم بیعت با یزید و ظالمان و ستمگران زمان خود بودو به عقیده بنده انقلاب اسلامی ایران نیز مصداق بارزی از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که امروز شاهد آن هستیم.

انتهای خبر/م. شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک