جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۱۹:۲۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

۴۴۵ معتاد متجاهر در خراسان‌شمالی جمع آوری شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۴۴۵ معتاد متجاهر در سه ماهه نخست امسال با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان جمع آوری شدند.
۴۴۵ معتاد متجاهر در خراسان‌شمالی جمع آوری شدند,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالحسن نجفی+معتاد متجاهر

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، ابوالحسن نجفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، اظهار کرد: این معتادان در قالب طرح‌های گوناگون امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و انتظامی از سطح شهرهای استان جمع آوری شدند.

وی افزود: این افراد بعد از غربالگری در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گفته نجفی؛ ۱۰ درصد از معتادان متجاهر جمع آوری شده را بانوان تشکیل می‌دهند که برخی با اخذ تعهد به خانواده‌های خود بازگردانده شدند.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست پارسال نیز ۲۹۷ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

هزینه ۲۶ میلیارد ریالی برای ارایه خدمات درمانی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۲۶ میلیارد ریال برای ارایه خدمات درمانی و دارویی به هزار و ۱۳۵ معتاد در مراکز درمان سرپایی اعتیاد استان هزینه شد.

نجفی افزود: اینک ۳۰ هزار معتاد استان زیر پوشش ۱۲۷ مرکز درمان مستقیم اعتیاد قرار دارند و با داروهای ترک اعتیاد (آگونیست) درمان می‌شوند.

استفاده از داروی «آگونیست» در درمان اعتیاد محدودیت‌های خاص خود را دارد به گونه‌ای که این داروها برای درمان بخشی از معتادین و انواع خاصی از اعتیاد کاربرد دارد و مصرف خارج از ضوابط درمانی این داروها خود آسیب رسان است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷٫۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک