جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ساعت ۱۹:۱۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان خراسان شمالی:

۱۰ درصد زعفران ایران در خراسان شمالی تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان خراسان شمالی گفت: ۱۰ درصد زعفران ایران در خراسان شمالی تولید می‌شود.
۱۰ درصد زعفران ایران در خراسان شمالی تولید می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+زعفران+حمید نامور

به گزارش عصر اترک به نقل از تسنیم، حمید نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی استان خراسان شمالی، اظهار داشت: استان خراسان شمالی می‌تواند قطب کشاورزی شود و بیشترین درآمد مردم استان از بخش کشاورزی است که اگر توجه بیشتری به مزیتی‌های این بخش شود می‌تواند چرخ توسعه استان شتاب بگیرد.

وی افزود: ۴۸۰۰۰ هکتار از اراضی استان باغی است و ۴۲ درصد این باغات به محصول انگور اختصاص یافته که این محصول به تنهایی می‌تواند اقتصاد استان را متحول سازد. ۲۷۲ هزار تن برداشت محصولات باغی استان خراسان شمالی است و در برخی از محصولات دارای رتبه‌های کشوری هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان خراسان شمالی گفت: در زعفران ۱۰ درصد تولید کشور٬ انگور و گیاهان دارویی ۴ درصد و گردو٬ بادام و پسته در سطح میانگین کشوری تولید داریم. بر این اساس تصمیم جدی دولت سیزدهم صادرات محصولات کشاورزی استان و ایجاد صنایع تبدیلی برای فراوری این محصولات است.

نامور عدم وجود صنایع تبدیلی و حمایت‌های نامناسب اقتصادی از کشاورزان را مهم‌ترین مشکل استان دانست و تصریح کرد: در محصولات باغی و صیفی و جالیز فقط تازه‌خوری در استان مورد استفاده است و صنایع تبدیلی کمی در سال‌های گذشته شکل گرفته است،  متاسفانه دلالان در این بازار جولان می‌دهند و سود فقط به جیب دلال می‌رود.

وی افزود: امسال برنامه ویژه‌ای برای ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات داریم. امسال برای گیلاس برنامه صادراتی تعریف شد،  ۱۰ هزار تن تولید گیلاس در استان وجود داشت که بخشی از آن به کشور روسیه صادر شد و این کمک بزرگی به بخش کشاورزی و باغی استان بود. ۶۰۰ تن با قیمت ۸۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری شد. قرار شده است روزانه ۳۰۰ تن هلو هم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود تا باغداران در این زمینه زیان نبینند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک