جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ - ساعت ۳:۰
یک روحانی اهل سنت:  

احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام بود

یک روحانی اهل سنت خراسان شمالی گفت: احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام بود.
 احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها؛ مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام بود,

رئوف آخوند احمدی، مدیر مدرسه علمیه اهل سنت توتلی راز و جرگلان، در گفتگو با خبرنگار عصراترک بیان کرد: نهضت امام حسین (رضی الله عنهم) و یارانش سرشار از عبرت‌هایی برای زورگویان عالم است، فرزند رسول خدا(ص) علیرغم علم به سرنوشتی که در انتظار ایشان و اهل بیتش است، قدم در راه جهاد فی سبیل الله گذاشت.

وی افزود: درس‌هایی که از عاشورا گرفته می‌شود در کلام و منش و روحیات امام حسین و یارانش و همچنین تأثیر آن واقعه در فکر و زندگی مسلمانان نهفته است و کسی که با دقت به این واقعه بنگرد، درس‌های بسیاری را می‌توان از آن گرفت و با آن آشنا شد.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین (رضی الله عنهم) در قیام عاشورا آنگونه که در نامه‌های ایشان به اهل کوفه و بصره تصریح شده است، احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها و تلاش برای تنفیذ حدود و احکام شرعی در سرزمین‌های اسلامی بود. درس‌های عاشورا به ما می‌آموزد که در مسیر قرآن و سنت از ملامت کسی نهراسیم و در دفاع از حق، مقاومت ورزیم.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام فراموش نکنند که نام امام حسین (رضی الله عنهم) تا قیام قیامت جاودانه خواهد ماند و همه ما باید از نهضت حسینی بیاموزیم که در برابر مستکبران هیچگاه نباید سر خم کنیم.

انتهای خبر/ و

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک