جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۲۰:۲۹
معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

خطر موریانه‌زدگی در کمین برخی از منازل روستایی خراسان شمالی است

معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: موریانه زدگی یکی از خطراتی است که منازل مسکونی استان را تهدید می کند.
خطر موریانه‌زدگی در کمین برخی از منازل روستایی خراسان شمالی است,خراسان شمالی+بجنورد+علی روحانی+موریانه‌ زدگی+منازل روستایی+بنیاد مسکن

به گزارش عصر اترک به نقل از ایسنا، علی روحانی با اشاره به اینکه خطر موریانه زدگی در این استان طی چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های جدی بود، اظهار کرد: اما در چند سال اخیر نسبت به بازسازی منازل کم دوام اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ولی هنوز هم موریانه زدگی در برخی از مناطق، منازل روستایی خشتی و گلی با سقف تیر چوبی را تهدید می‌کنند و مالکان این واحدها باید نسبت به تخریب و بازسازی آن‌ها اقدام کنند، چراکه موریانه تیرهای چوبی را از داخل خورده و آن‌ها را پوک می‌کند که این امر سبب می‌شود تا سقف خانه‌ها یک دفعه ریزش کنند.

روحانی افزود: خطر موریانه زدگی در این استان بیشتر منازل مسکونی شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۶۰ هزار واحد از این تعداد بادوام و مابقی کم دوام هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته تمام واحدهای مسکونی کم دوام، خانه‌های خشتی و گلی با سقف چوبی نیستند بلکه از نظر ما برخی از منازل مسکونی که با آجر و سقف تیرآهنی نیز ساخته شده، کم دوام هستند و باید آن‌ها نیز بازسازی شوند.

به گفته وی، در گذشته موریانه زدگی منازل مسکونی برخی از نقاط شهرهای استان را نیز تهدید می‌کرد که وضعیت در نقاط شهری استان مطلوب شده است.

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک