یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۱:۳
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

شناسایی ۱۲۰ خانواده نابسامان دارای کودک خیابانی در خراسان شمالی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از شناسایی ۱۲۰ خانواده نابسامان که فرزندان آن ها کودک خیابانی هستند، خبر داد.
شناسایی ۱۲۰ خانواده نابسامان دارای کودک خیابانی در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+بهزیستی+کودک خیابانی

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، خلیل‌زاده اظهارکرد: یکی از اقداماتی که این اداره انجام می‌دهد، آن است که فرزندان خیابانی و خانواده‌های آن‌ها را شناسایی و در راستای توانمندسازی آن‌ها اقدام می‌کند.

وی گفت: در همین راستا در حال حاضر ۱۲۰ خانواده شناسایی شده که فرزندان آن‌ها در خیابان‌ها مشغول کارهایی همچون گل فروشی و… هستند که توانمندسازی آن‌ها برای جلوگیری از اینکه فرزندان آن‌ها به تکدی گری بپردازند، در حال انجام است.

خلیل‌زاده افزود: مشکل اصلی که خانواده‌ها، فرزندان خود را برای تکدی گری به خیابان‌ها می‌فرستند، عدم کفایت مالی است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در واقع آن کمکی که از سوی بهزیستی انجام می‌شود با آن مقدار پولی که از تکدی گری عاید این فرزندان می‌شود، کمتر است در نتیجه بازهم آن‌ها اقدام به تکدی گری می‌کنند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: گاهی اوقات عنوان می‌شود که بچه‌های خیابانی در قالب شبکه در خیابان‌ها مشغول به تکدی گری هستند که در این استان تعداد این شبکه‌ها آنقدر زیاد نبوده و یکی دو شبکه شناسایی شد که آن‌ها نیز به صورت فامیلی فعالیت می‌کردند.

وی تاکیدکرد: اما نکته مهم آن است که نباید به این کودکان کمک شود چراکه کمک کردن به این افراد مساوی خراب کردن آینده آن‌ها است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اگر مردم قصد کمک به این کودکان را دارند کمک‌های خود را به موسسات خیریه و بهزیستی انجام دهند تا از طریق بهزیستی، خانواده‌های آن‌ها به صورت ساماندهی شده مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: زمانیکه در خیابان به این کودکان کمک می‌شود، کودکان به تکدی گری عادت می‌کنند و جدا کردن آن‌ها از این کار بسیار سخت می‌شود.

خلیل‌زاده ادامه داد: در سال گذشته نیز ۱۵۸ کودک خیابانی شناسایی شد که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک