جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۲:۴۹
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد:

۱۳۰زوج در نوبت دریافت فرزند خوانده/ وجود ۵۴۰ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در استان

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 130 زوج در استان متقاضی دریافت فرزند خوانده هستند در حالیکه تعداد کودکان و نوزادان برای تحویل به این متقاضیان کم است.
 130زوج در نوبت دریافت فرزند خوانده/ وجود 540 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در استان,فرزند خوانده ،بی سرپرست،کودک خیابانی
به گزارش اترک نیوز، رضا الهوردی در نشست خبری با رسانه ها اظهار داشت: در سطح جامعه کودکان و نوجوانانی هستند که در خانواده های بد سرپرست و یا بی سرپرست زندگی می کنند که نیاز به نگهداری در شرایط مناسب تری دارند.
 
 
وی گفت: در سطح استان 540 نوزاد، کودک، نوجوان و جوان دارای خانواده های بد سرپرست و یا بی سرپرست هستند که در حال حاضر 260 نفر از آنان در مراکز بهزیستی نگهداری  می شوند و مابقی نیز در قالب طرح امداد در خانواده های بستگانشان نگهداری می شوند.
 
 
وی افزود: در قالب طرح امداد دهی، برای این جامعه هدف ماهیانه مبلغ 380 هزار تومان کمک هزینه اعطا می شود.
 
این مسئول در ادامه به نوزادان و کودکان شیرخوارگاه استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 48 نوزاد و کودک به عنوان فرزند خوانده به صورت امین موقت با حکم قضایی به زوجین متقاضی تحویل شدند.
 
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 35 نوزاد و کودک در این شیرخوارگاه در حال مراقبت هستند، اعلام کرد: هم اکنون 130 زوج در نوبت دریافت فرزند خوانده هستند در حالیکه شمار این نوزادان و کودکان به اندازه تعداد تقاضاهای ثبت شده برای دریافت فرزند خواندگی نیستند.
 
 
وی با اذعان بر این نکته که دیدگاه پذیرش فرزند خواندگی میان زوجین در استان نسبت به سال های گذشته بسیار اعتلا یافته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اغلب زوجین متقاضی برای دریافت فرزند خوانده در سنین 30 تا 40 سال هستند و آنان بیشتر متقاضی دریافت فرندان دختر زیر یک سال می باشند.
 
 
الهوردی همچنین در خصوص جمع آوری کودکان خیابانی در سطح استان نیز بیان داشت: ساماندهی این کودکان در دستور کار این اداره کل است.
 
 
وی با تاکید بر این نکته که والدین 80 درصد از این کودکان معتاد هستند، اعلام کرد: در سال گذشته 38 کودک خیابانی و در سال جاری نیز 15 کودک خیابانی از معابر استان جمع آوری و به مراکز نگهداری کودکان خیابانی استان تحو.یل شدند.
 
 
وی افزود: 95 درصد از این کودکان تحویلی از شهربجنورد بوده اند.
 
 
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این کودکان با حمایت والدین خود در سطح خیابان ها، گدایی، آدامس فروشی و یخ فروشی را انجام می دهند.  
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک