سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۰:۱
سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان:

مرمت فاز دوم بنای تاریخی باغ مزار گرمه پایان یافت

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه از پایان فاز دوم عملیات مرمت بنای تاریخی باغ مزار گرمه در این شهرستان خبر داد.
مرمت فاز دوم بنای تاریخی باغ مزار گرمه پایان یافت,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، وحید محمودی فرد، سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه اظهار داشت: بنای تاریخی باغ مزار گرمه بعد از فاز اول مرمت که در سال ۱۳۹۷ به پایان رسیده بود دچار آسیب‌های جزئی شده بود که باهمت و تلاش میراث بانان شهرستان و کارشناسان استان فاز دوم مرمت آن به پایان رسید.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمه تأکید کرد: این فاز از عملیات مرمت در بنای تاریخی باغ مزار گرمه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

محمودی فر افزود: اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی ۱۴۰۱ برای بهسازی این بنا تخصیص‌یافته که در مردادماه قرارداد با پیمانکار بسته شده و پروژه آغاز می‌شود تا ان‌شاءالله در سال‌های آینده به‌عنوان یک مکان فرهنگی از آن بهره‌برداری شود.

وی گفت: بنای تاریخی باغ مزار گرمه با قدمتی بالغ بر ۸۵۰ سال و هم قدمت با قلعه جلال‌الدین گرمه که در مرکز شهر و در بافت تاریخی واقع شده که بر اساس فرم معماری و مقایسه نمونه‌های مشابه به نظر می‌رسد این بنا در دوران ایلخانی و یا تیموری ساخته شده و در دوران صفوی و قاجار نیز توالی کاربری داشته است.

بنای آرامگاهی باغ مزار گرمه در تاریخ ۱۶/۳/۱۳۵۶ با شماره ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک