سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ساعت ۲۱:۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:

۹ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹ دانش آموز دختر و پسر استان در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری المپیادهای علمی راه یافتند.
۹ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی راه یافتند,خراسان شمالی+بجنورد+دانش‌آموز+المپیاد

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: امسال چهار هزار و ۵۲۲ دانش‌آموز استان در مرحله اول آزمون المپیاد‌های علمی کشور شرکت کردند که ۵۰۹ دانش‌آموز به مرحله دوم و در نهایت ۹ نفر از آن‌ها به مرحله کشوری این المپیاد علمی راه یافتند.

وی افزود: "آسیه نوروزی مفرد" از دبیرستان فرزانگان شیروان در المپیاد جغرافیا، "مهدیه گواهی" از دبیرستان فرزانگان شیروان، "کوروش بهادری" از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بجنورد در المپیاد سواد رسانه، \"عرفان آرام" از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی شیروان، "عارف فرخاری" از دبیرستان امام خمینی شیروان، "هاتفه رسولی" از دبیرستان نمونه نرجس بجنورد به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین "فرزانه محمدی تیتکانلو" از دبیرستان نمونه دولتی شهید فراهی فاروج در المپیاد علوم زمین، "کوروش یوسف نژاد" از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اسفراین در المپیاد علوم و فناوری نانو، "محمدصالح آراسته قزاقی" از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اسفراین در المپیاد اقتصاد و مدیریت به عنوان برگزیدگان مرحله کشوری معرفی شدند.

اکبری بیان کرد: دانش‌آموزان این استان ظرفیت و توان بسیار برای موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی از خود نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بزگزیدگان مرحله بعد این المپیاد‌ها پس از گذراندن اردوی آمادگی، شانس حضور درتیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات جهانی را دارند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش‌آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک