سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ - ساعت ۳:۱
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

صادرات گیلاس خراسان شمالی به روسیه 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از صادرات گیلاس خراسان شمالی به کشور روسیه خبر داد و گفت: تاکنون سه محموله گیلاس به میزان ۶۲ تن به کشور روسیه صادر شده است.
صادرات گیلاس خراسان شمالی به روسیه ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، محمدرضایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهارکرد: استان خراسان شمالی مستعد تولید انواع محصولات زراعی و گلخانه‌ای با کیفیت همچون گوجه فرنگی، خیار، زعفران و… و محصولات باغی همچون گیلاس، آلبالو، سیب درختی و انگور است که با توجه به افزایش تولید در سال‌های اخیر و مازاد مصرف داخلی، ضروری است که به صادرات این محصولات توجه جدی شود.
رضایی افزود: اخیراً صادرکنندگان محصولات کشاورزی و تجار به صادرات میوه گیلاس روی آورده‌اند و بدنبال صادرات این محصول به کشور روسیه هستند و طی فرآیند مربوط به صادرات و طبق شرایط قرنطینه‌ای و بهداشت کشور روسیه درخواست صدور گواهی بهداشتی را داشته‌اند.

وی گفت: مدیریت حفظ نباتات نیز ضمن پایش آفات این محصول در مناطق مختلف شهرستان‌های محل تولید، طبق شرایط قرنطینه‌ای واردات کشور روسیه از محصول جمع آوری شده در محل سردخانه بازدید و نمونه برداری کرده و پس از بررسی آزمایشگاهی نمونه‌ها و اطمینان از عاری بودن محموله از آفات مندرج در شرایط قرنطینه کشور روسیه، محموله پلمپ شده و برای انجام تشریفات گمرکی ترخیص، به پست قرنطینه گمرگ اظهار کننده ارجاع می‌شود.
به گفته مدیریت حفظ نباتات استان تاکنون سه محموله گیلاس به میزان ۶۲ تن به کشور روسیه صادر شده است.
رضایی در ادامه با اشاره به اینکه طبق ابلاغ سازمان حفظ نباتات کشور همه محصولات جالیزی (خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کرفس) و محصولات باغی استان (انگور، سیب درختی، پسته و انار) فقط در صورت داشتن کد شناسه (QR code‏) برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی مورد تایید سازمان حفظ نباتات خواهند بود، به همه تولیدکنندگان توصیه کرد که نسبت به ثبت نام در سامانه سماک و دریافت کد شناسه برای محصول خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک