جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ساعت ۱۳:۵۳
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان:

۲۰ مکان متبرکه در خراسان شمالی، میزبان برپایی دعای عرفه خواهند بود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با روز نهم ذی‌الحجه آیین معنوی دعای عرفه بعدازظهر روز چهارشنبه، هفتم تیرماه سال جاری در ۲۰ نقطه استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
۲۰ مکان متبرکه در خراسان شمالی، میزبان برپایی دعای عرفه خواهند بود,

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار داشت: روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنا بر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

وی با تأکید بر بهره‌گیری شهروندان از فضائل معنوی این دعا، گفت: ذی‌الحجه، ماه مناجات و نیایش و اوج این نیایش هم روز عرفه است که بهترین فرصت برای استغفار به درگاه الهی محسوب می‌شود و مؤمنان ضمن قرائت این دعا در روز عرفه از مفاهیم بلند آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: مراسم دعای عرفه عصر چهارشنبه، هفتم تیرماه در مصلی‌ها، بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، کنار قبور شهدا، مراکز دینی و مذهبی و مساجد استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سخنرانی مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی پیرامون اهمیت روز عرفه از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این روز است.

این مقام مسئول گفت: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دعای روز عرفه با حضور مردم مؤمن و مذهبی بجنورد در سه مکان محوری مصلای حضرت امام خمینی (ره)، امامزاده سید عباس (ع) و دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: این مراسم معنوی در دیگر شهرها و شهرستان‌های استان نظیر امامزاده جعفر (ع) اسفراین، مصلای نماز جمعه شیروان، مسجد جامع گرمه، گلزار شهدای راز، مسجد صاحب‌الزمان (عج) ایور، گلزار شهدای فاروج، پارک وحدت آشخانه و گلزار شهدا جاجرم و مسجد جامع در شهرهای سنخواست و شوقان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نماز عید سعید قربان با اقامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ساعت ۶ صبح روز عید قربان در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: نماز عید قربان در دیگر شهرهای استان صبح روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه با حضور مردم ولایی در جایگاه‌های شاخص با سخنرانی ائمه جمعه و سخنرانان شاخص اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک