دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۲۲:۱
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

توزیع مرغ ممتاز در خراسان شمالی از نیمه دوم سال

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از توزیع مرغ ممتاز یا مرغ با گرید A و A پلاس از نیمه دوم امسال در استان خبر داد.
توزیع مرغ ممتاز در خراسان شمالی از نیمه دوم سال,خراسان شمالی+بجنورد+حمید رمضانی+دامپزشکی+توزیع مرغ

به گزارش عصراترک ، حمید رمضانی اظهار کرد: در سال گذشته از اماکنی همچون کشتارگاه ها، مراکز جمع آوری شیر، کارگاه بسته بندی گوشت و عسل و ... ۳۰۴۵ مورد بازدید به عمل آمده است.

وی گفت: در این راستا یکی از کشتارگاه های طیور استان که دارای خط دو است، نظام نامه مورد نظر را دریافت کرده و این کشتارگاه توانایی صادرات گوشت مرغ را دارد.

دکتر رمضانی افزود: یکی دیگر از کشتارگاه های استان نیز به دنبال دریافت این نظام نامه است که با انجام این کار پیش بینی می شود از نیمه دوم امسال شاهد توزیع گوشت مرغ ممتاز خواهیم بود که توسط دستگاه های اتوماتیک اندرونی مرغ تخلیه می شود و مرغ بدون امحا و احشا توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد کاهش ۶۶ درصدی کانون های بیماری در این استان بوده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به صدور گواهی بهداشتی و کنترل حمل دام بیان کرد: طی سال گذشته ۵۷ هزار مجوز برای ارسال دام از این استان صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه دامپزشکی انجام می دهد برای مدیریت و پیشگیری از بروز بیماری ها است، تصریح کرد: علاوه بر آن در سال گذشته ۱۹۰۰ بازدید بهداشتی برای بررسی سریع و رفع خطر انجام داده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی به موضوع بیماری یابی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۱۶۰ مورد کار بیماری یابی در سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱ میلیون نوبت سر دام واکسینه شده است.

دکتر رمضانی با اشاره به بیماری هاری افزود: در این استان ۲۴ تا ۳۰ هزار قلاده سگ صاحب دار وجود دارد که هرساله ۷۵ درصد از آن ها توسط این اداره کل واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه میزان حیوان گزیدگی در این استان بالا است، افزود: در سال گذشته حتی شاهد بروز بیماری هاری در گربه نیز بودیم که نمونه بارز بیماری هاری شهری است.

این مقام مسئول توضیح داد: گوشت خواران اهلی و وحشی، مخزن این بیماری هستند و انسان جزو مبتلایان تصادفی آن است. بنابراین برای کنترل این بیماری باید هم افزایی ایجاد شود و ستاد جمع آوری سگ های ولگرد فعال و جمعیت سگ های صاحب دار و ولگرد کنترل شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک