یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ساعت ۱۴:۱۲
مدیرکل دامپزشکی استان:

کانون بیماری دامی در خراسان شمالی ۶۶ درصد کاهش یافت

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: انجام واکسیناسیون و سایر اقدامات پیشگیرانه موجب شد شمار کانون بیماری‌های دامی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل ۶۶ درصد کاهش یابد.
کانون بیماری دامی در خراسان شمالی ۶۶ درصد کاهش یافت,خراسان شمالی+بجنورد+حمید رمضانی+دامپزشکی+بیماری دام

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، حمید رمضانی اظهار کرد: ۲۷ هزار مورد آزمایش و ۲۵ هزار و ۱۶۰ مورد بیماری یابی دامی طی سال ۱۴۰۱ در استان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۵۷ هزار مجوز حمل بهداشتی دام، مواد غذایی و فرآورده خام دامی صادر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اعتبار بخشی و رتبه بندی کشتارگاه ها گفت: یکی از کشتارگاه های طیور استان که دارای خط ۲ تولید است، نظام نامه مورد نظر برای رتبه A را گرفته و این کشتارگاه محصولات قابل صادرات دارد و یکی دیگر از کشتارگاه‌های استان هم به دنبال دریافت این نظام‌نامه است.

وی گفت: براین اساس پیش بینی می شود از نیمه دوم امسال توزیع گوشت مرغ ممتاز ( مرغ گرید A و A پلاس) تولید این کشتارگاه ها آغاز شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی درباره مبارزه با بیماری هاری گفت: در استان ۲۴ هزار تا ۳۰ هزار قلاده سگ صاحب دار وجود دارد که هر سال ۷۵ درصد از این جمعیت واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه آمار حیوان گزیدگی در این استان بالا است افزود: سال گذشته بیماری هاری در گربه نیز شناسایی شد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک