سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۲۱:۴۳

نخستین مرکز بازتوانی بانوان معتاد بهبود یافته در بجنورد بهره برداری شد

نخستین مرکز بازتوانی بانوان معتاد بهبود یافته با حضور فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع)، فرماندار بجنورد و برخی مدیران اجرایی خراسان شمالی در مرکز استان بهره برداری شد.
نخستین مرکز بازتوانی بانوان معتاد بهبود یافته در بجنورد بهره برداری شد,خراسان شمالی+بجنورد+مرکز بازتوانی بانوان معتاد+شورای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش عصراترک، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در حاشیه بهره برداری از این طرح اظهار کرد: این مرکز با مشارکت معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته راه اندازی شد.

ابوالحسن نجفی افزود: برای تجهیز این مرکز توانمندسازی با ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ نفر بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال از حلقه‌های مفقوده بعد از درمان معتادان است، گفت: باید با فراهم کردن شرایطی نباید اجازه دهیم این افراد بعد از بهبودیافتگی با معضلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم کنند و با افسردگی دوباره به سمت اعتیاد بر گردند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: اگر برای بهبودیافتگان، کار و شغلی ایجاد شود نه تنها از آسیب های اجتماعی بعدی بلکه از اعتیاد دوباره آنها نیز جلوگیری می شود.

نجفی خاطرنشان کرد: در این زمینه می توان با ارائه آموزش های تخصصی و تسهیلات به بهبودیافتگان، زمینه های خوداشتغالی آنان را فراهم کرد.

مرکز ترک اعتیاد و بازتوانی بانوان آفتاب بجنورد واقع در منطقه "بیدک"با ظرفیت ۶۰ نفر زیر نظر اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی فعالیت می کند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک