جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ساعت ۹:۱۶

اعطای ۹۰ درصد تعرفه دولتی درمان به زوج‌های نابارور

معاون خدمات سلامت بیمه ایران به بیان توضیحاتی درباره اقدامات این ارگان برای تخصیص هزینه درمان زوج های نابارور در راستای حل مشکلات آنها پرداخت.
اعطای ۹۰ درصد تعرفه دولتی درمان به زوج‌های نابارور,

به گزارش عصر اترک به نقل از خبرگزاری مهر؛

 مریم آزادی، معاون خدمات سلامت بیمه ایران درباره درمان ناباروری گفت: بیمه سلامت از سال ۱۴۰۰ دستور العمل درمان ناباروری را دریافت کرد و بلافاصله به سمت پوشش بیمه‌ای این خدمات رفت و در سال ۱۴۰۱ هم تغییراتی در آن اعمال شد.

وی افزود: برای درمان ناباروری ۹۰ درصد تعرفه دولتی به زوج‌های نابارور از آذر ماه ۱۴۰۰ پرداخت شده و همچنان نیز در حال انجام است.

آزادی خاطرنشان کرد: اصلاحات لازم بر روی این دستورالعمل در حال انجام است تا افرادی که در سطح یک ناباروری قرار دارند نیز نشاندار شوند و بتوانند از تسهیلات زوج‌های نابارور سطح ۳ برخوردار شوند، اما متأسفانه هنوز وزارت بهداشت نوع خدماتی که باید در سطوح مختلف ارائه شود را تعیین و اعلام نکرده است. برای نشان دادن کردن زوج‌های نابارور در سطوح مختلف به این تعیین سطوح و شرایط نیاز داریم.

وی در ادامه توضیح داد: در بیمه سلامت سقف خدمات مربوط به درمان ناباروری را برداشتیم اما در زمینه دارو ها این سقف وجود دارد ولی بیمار می‌تواند به مراکز بیمه سلامت مراجعه کند و درخواست برداشته شدن میزان سقف را بدهد و برداشته شدن سقف به صورت موردی برای آنها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اعتبار تخصیص یافته برای درمان ناباروری هزینه نشده است؟ توضیح داد: سال ۱۴۰۰ تمام تلاش خود را کردیم تا از اعتبار تخصیص یافته استفاده کنیم ولی فرصت کافی برای استفاده از این بودجه را نداشتیم زیرا عملاً ۳ ماه زمان در اختیار ما بود.

به گفته این مقام مسئول؛ خدمات باید در سطح یک پیشرفته‌تر باشد تا زوج‌های نابارور در این سطوح بهترین خدمات را دریافت کنند تا به سطوح بالاتر منتقل نشوند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک