شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ساعت ۱۳:۵۸
مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شیروان:

قیام  ۱۵ خرداد مصداق استحکام پیوند امام و امت است

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شیروان گفت: قیام  ۱۵ خرداد مصداق استحکام پیوند امام و امت و نیز شاخص اعتقاد ملت به نظریه ولایت فقیه است.
 قیام  ۱۵ خرداد مصداق استحکام پیوند امام و امت است,

حجت الاسلام سجادی، مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهارکرد: در روز عاشورای سال ۱۳۴۲ که روز سیزدهم خرداد بود، امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در مدرسه فیضیه یک سخنرانی تاریخی تعیین‌کننده‌‌ای کردند بعد امام دستگیر شدند و در روز ۱۵ خرداد عمدتا در تهران و همچنین در قم و در بعضی از شهرهای دیگر موج حرکت عظیم مردمی به راه افتاد و رژیم طاغوت با همه وجود با ارتش خودش با پلیس خودش با دستگاه‌های امنیتی خودش دست به سرکوب این حرکت مردمی زد.

وی گفت: در ۱۵ خرداد قیام مردمی بوجود آمد و این نشان دهنده این بود که آحاد ملت ایران با روحانیت و با مرجعیت که مظهر آن امام رضوان الله تعالی علیه بود پیوند مستحکمی دارند.

وی افزود: همین پیوند امت ضامن پیشرفت نهضت و پیروزی نهضت می‌شود چراکه وقتی مردم وارد میدان و عرصه می‌شوند و پشتوانه یک نهضت احساسات مردم، اندیشه مردم و حضور مردم می‌شود آن‌وقت آن نهضت قابل ادامه است و پیروزی برای آن نهضت رقم می‌خورد.

حجت الاسلام سجادی تصریح کرد: حادثه ۱۵ خرداد این مطلب را نشان داد که مردم پشت سر روحانیت هستند، حکومت پهلوی قیام ۱۵ خرداد را به عوامل خارجی و ملاکین مخالف اصلاحات ارضی منتسب کرد و همچون دولت‌های چپ حرکت مردم را در ۱۵ خرداد محکوم کردند و ملی گراهایی که دم از مبارزه می‌زدند، همین حرکت را محکوم کردند و آن حرکت عظیم را کور و بی هدف و افراطی دانستند.

وی گفت: ۱۵ خرداد تجلی اراده‌ ملتی بود که ده‌ها سال در پی رفع استبداد داخلی و سلطه خارجی تلاش و فداکاری می کرد و قربانی می‌داد ولی هربار تلاش‌های او بر اثر سازش‌کاری تعدادی از نیروهای داخلی یا نابود می‌شدند و یا اینکه به انحراف کشیده می‌شد.

مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شیروان  اظهار داشت: ۱۵ خرداد نماد جهاد یک ملت مومن برای حفظ و پیروزی انقلابی جدید بود، انقلابی که روح مبارزه، ایستادگی و امید را در قلب‌های مردم زنده کرده بود. این امید و این حیات مجدد در وجود آیت االله سید روح الله خمینی انعکاس یافته بود.

وی تاکید کرد:  ۱۵ خرداد مصداق استحکام پیوند امام و امت و نیز شاخص اعتقاد ملت به نظریه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام سجادی گفت: در بیان امام بزرگوار ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت است، ۱۵ خرداد برای اسلام، به اسم اسلام و به مبدایت اسلام و راهنمایی روحانیت است. امام رحمة‌الله‌علیه می‌فرمایند ملت ما نه محرم را که شاهد قطعنامه‌های وحشیانه جباران است را فراموش می‌کند و نه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را که سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت است را فراموش می‌کند.

وی افزود: پانزده خرداد به عنوان فصل مهم در تحقق انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، قدرت و اراده ملت و پیوند آن با روحانیت ضامن پیشرفت و بقای نهضت انقلاب اسلامی است بدین جهت همواره باید یادآور و یاد آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از پیام‌های ۱۵ خرداد، قدرت و اراده ملت و پیوند آن با روحانیت یعنی ولایت فقیه است و یا باور داشتن به اراده الهی و شکل گیری نهضت بر محور مردم است، خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد مصداق بارز تجلی خاص مردم بر دیانت و روحانیت است، غفلت رسانه‌ها اولین تبعاتی که دارد گمشدگی هویت انقلابی و اسلامی، جابجایی اهداف اصیل نهضت و در نهایت در طی یک فرآیند بازگشت از نهضت بیداری انسانی و اسلامی است.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک