جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ساعت ۱۲:۴۹
گزارش

ماجرای تعطیلی آجیل‌فروشان شهر آجیلی چیست؟

تعطیلی همه واحدهای آجیل‌فروشی در فاروج علاوه بر مردم شهر، مسافران متعددی که از همه‌روزه از مسیر پرتردد فاروج می‌گذرند را متعجب کرده بود مسئله‌ای که ناشی از اعتراض کسبه به رفع سد معبر ازسوی شهرداری است.
ماجرای تعطیلی آجیل‌فروشان شهر آجیلی چیست؟,

به گزارش خبرنگار عصراترک از فاروج؛ روز گذشته بود که تعطیلی همه واحدهای آجیل‌فروشی در فاروج علاوه بر مردم شهر، مسافران متعددی که همه‌روزه از مسیر پرتردد فاروج می‌گذرند را متعجب کرده بود. جویای علت ماجرا که شدیم ظاهراً کسبه در اعتراض به اقدام شهرداری تصمیم بر تعطیلی تمام واحدهای خود گرفته بودند.

هرچند این اقدام شهرداری، صراحتاً مطابق قانون است اما دریافت وجه در قبال نادیده‌گرفتن قانون خود تخلف است، مسئله‌ای که کسبه ادعا آن را داشتند و شهرداری مسئله دریافت وجه را تکذیب کرد.

سالیان متمادی است که صنف آجیل‌فروشان و برخی دیگر از کسبه شهر،  بخش اعظمی از پیاده‌رو را با چیدمان اجناس تصرف کرده‌اند و این مسئله همیشه موافقان و معترضانی داشته است، موافقان که اغلب کسبه هستند این مسئله را کمک به رونق کسب‌وکار و فروششان می‌دانند و سمت معترض به این موضوع مردمی هستند که به‌عنوان شهروند مطالبه حق خود و مسیر پیاده‌رو آزاد برای تردد را دارند و البته مردمی که حتی گاهی هنگام پارک خودرو در خیابان و روبروی واحدهای آجیل‌فروشی با برخورد تند کسبه مواجه شده و در برخی موارد قصه به زدوخورد و دادگاه ختم می‌شود؛ مسئله‌ای که همیشه مورد مناقشه بوده و تا به دیروز اقدام جدی دراین‌خصوص صورت نگرفته بود.

شهرداری از دیروز در راستای رفع سد معبر و اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اقدام کرده و واحدهای آجیل‌فروشی نسبت به این موضوع معترض بوده و مدعی شده‌اند که شهرداری در قبال جمع‌آوری نکردن اجناس کسبه از پیاده‌روها، مبالغ زیادی را درخواست کرده است.

 

خبرنگار ما به سراغ هر دو طرف ماجرا رفته‌ تا اصل ماجرا تعطیلی واحدها و اعتراض کسبه  آشکار شود.

یکی از واحدهای آجیل‌فروشی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: سالیان سال است که به همین سبک کاسبی می‌کنیم و چیدمان اجناسمان در بیرون تأثیر زیادی در جلب مشتری و رونق کسب و کارمان دارد.

وی افزود: مأمورین شهرداری دیروز برای رفع سد معبر به سراغ صنف آجیل‌فروشان آمدند و در قبال عدم رفع سد معبر درخواست وجه بسیار زیادی تحت عنوان عوارض شهرداری را داشتند.

وی تاکیدکرد: ما چقدر فروش و درآمد داریم که ضمن پرداخت اجاره‌بهاهای سنگین، هزینه شاگرد، مالیات و... عوارض شهرداری آن هم این مبالغ سنگین را پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: انتظار کسبه همراهی ارگان‌ها و شهرداری برای حمایت از کسبه شهر است چیزی که کمتر شاهد آن بوده‌ایم و در مقابل اقدام دیروز شهرداری، ماصنف آجیل‌فروشان فاروج به نشانه اعتراض تمام مغازه‌های خود را تعطیل کردیم.

 

علی‌اصغر گل محمدیان، شهردار فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک و در پاسخ به مطالبات و اعتراضات صنف آجیل‌فروشان فاروج گفت: شهرداری صرفاً در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود در راستای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که طبق آن، سد معابر عمومي و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومي براي كسب و يا سكني و يا هر عنوان‌ ديگري ممنوع است، عمل کرده است.

وی ادامه دهد: شهرداری برهمین اساس و برلی جلوگيري و رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماكن مذكور  به‌وسیله مأمورين خود اقدام کرده است.

وی افزود: بنده از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان شهردار فاروج منصوب شده و از همان زمان در پاسخ به مطالبات مردم و درخواست آن‌ها در اجرای قانون سد معبر و باز کردن پیاده‌روها برای تردد عابر پیاده، پیگیر این موضوع بودم که به دلیل شرایط پیش‌آمده از کرونا و رکود بازار کسبه کمی تعلل کردیم؛ اما با بهبود وضعیت و گذر زمان نهایتاً از دیروز مأمورین شهرداری اقدام به رفع سد معبر کردند.

شهردار فاروج گفت: شایان‌ذکر است ۷۲ ساعت قبل از اقدام مأمورین نسب به رفع سد معبر اخطاریه کتبی برای تمام واحدهای صنفی ارسال شده بود و پس از ۷۲  ساعت مأمورین شهرداری اقدام به اجرای قانون و رفع سد معبر کردند.

گل محمدیان اظهار داشت: شهرداری هیچ مبلغ خارج از چهارچوب قانون و نامتعارفی از کسبه درخواست نکرده و صرفاً اقدامی در راستای قانون و اجرای مطالبه به حق مردم مبنی بر رفع سد معبر داشته است.

انتهای پیام/م.شادکام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک