شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ساعت ۷:۱
نماینده مردم اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس:

۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.
 ۱۵۰  هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد ,

امان اله حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد در گفتگو باخبر نگار عصراترک اظهارکردن:  با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به ثمر نشست  و در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد و مجلس به دنبال اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان است.
حسین‌پور در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه انتخابیه وی طی سه سال اخیر گفت: با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، علاج بخشی سد بیدواز هم اکنون به پایان رسیده و این سد دوباره در مدار بهره‌برداری کامل قرار گرفته است.
وی شهرستان شدن بام و صفی‌آباد، تخصیص اعتبارات جداگانه و راه‌اندازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان را از جمله پیگیری‌های صورت‌گرفته در جهت رفاه حال مردم شریف ساکن این شهرستان عنوان کرد.
حسین‌پور به آسفالت تمامی راه‌های روستایی شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: تنها چند روستا از جمله آق‌قلعه، فتح‌آباد، گلیجان به دلیل قرارگرفتن در مسیر جاده‌های اصلی و  بلاتکلیفی این مسیرها با مشکل مواجه هستند که پیگیر حل مشکل این روستاها نیز هستیم.
وی با اشاره به راه‌های مواصلاتی شهرستانی نیز گفت: بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر اول جاده اسفراین به بجنورد به‌زودی انجام می‌شود و پروژه ۲۰ کیلومتر بعدی نیز کلنگ‌زنی می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد همچنین از آغاز پروژه چهاربانده شدن محور اسفراین به سبزوار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارتخانه به‌زودی این پروژه نیز آغاز می‌شود.
وی به مسیر مواصلاتی بام، دغایی، اسفراین به میامی اشاره کرد و ادامه داد: این محور به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون رسیدگی نشده است  که به‌زودی آسفالت این محور نیز انجام می‌شود.
وی در ادامه از افتتاح سردخانه ۶ هزارتنی اسفراین خبر داد و گفت: صنایع اسفراین اکنون در مسیر توسعه و سوددهی بالا قرار دارند و تا اکنون بیش از ۵۰۰ شغل جدید از طریق این صنایع ایجاد شده است.
حسین‌پور اظهار کرد: در بحث معدن آلبلاغ نیز اکنون اقدامات انجام شده است و به‌زودی کلنگ ساخت و فراوری این کارخانه زده می‌شود و مردم این شهرستان از این معدن منتفع می‌شوند.
وی گفت: با حضور فولاد مبارکه در مرحله اول تا ۲ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد تا ۸ هزار میلیارد تومان برای اسفراین سرمایه‌گذاری در پیش است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک