یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی‌نامه شهید محمدحسین خردمندی

شهید محمدحسین خردمندی در اسفراین به دنیا آمد و در چهارم خردادماه سال ۶۱ در تنگه چذابه در جایگاه فرمانده اطلاع و عملیات به شهادت رسید.
برگی از زندگی‌نامه شهید محمدحسین خردمندی,

به گزارش عصر اترک، شهید محمدحسین خردمندی در خانواده‌ای مذهبی در اسفراین دیده به جهان گشود، هوش و استعداد بی‌نظیر، حسن اخلاق و برخورد مؤدبانه وی همواره موردتوجه دوستان و آنایان بود و ازاین‌رو محبوبیت زیادی کسب کرده بود.

در اوایل انقلاب و برای انجام فعالیت‌های بیشتر شهر خویش را به مقصد تهران ترک کرد و فعالانه در اکثر راهپیمایی و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد و فعالانه در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد تاحدی‌که در انتظامات شهر تهران نقش بسزایی را ایفا می‌کرد.

با پیروزی انقلاب وی بلافاصله به اسفراین برگشت و وارد سپاه پاسداران شد و در واحد اطلاعات و عملیات سپاه فعالیت خود را شروع کرد که با شروع جنگ تحمیلی و حضور رادمردان و جان‌برکفان در صحنه‌های پیکار، او نیز خود را به میادین نبرد رسانید و در مناطق بستان و تنگه چزابه حماسه‌هایی را از خود آفرید.

وی در بخشی از نامه‌اش به خانواده چنین می‌نویسد: اینجا واقعاً همه قواعد نظامی و کلاسیک به‌هم‌خورده است، بچه‌ها در میان باران خمپاره و رگبار و مسلسل و عرش تانک و آتش توپخانه مزدوران، صف اندر صف سنگر به سنگر و قدم‌به‌قدم به کمین نشسته‌اند و به‌پیش می‌تازند و عجیب است که شهادت مرز آتش و خاک و دشمن و دوست نمی‌شناسد... و من عهد کرده‌ام که تا پایان جنگ آن طرف‌ها نیایم و راهی که انتخاب کرده‌ام، شهادت، رهایی و آزادگی است.... .

او که با تمام توان در میادین نبرد حماسه آفرید لحظه‌ای از عشق به شهادت و آزادگی غافل نماند و سرانجام با قلبی سرشار از ایمان و عشق و ایثاری شجاعت بر اثر تله انفجاری در یک سنگر عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک