یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۶۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ساعت ۱۱:۲۲
گزارش تصویری:

عمارت تاریخی یحیی بیک شیروان، فرصتی مناسب جهت جذب گردشگران

عمارت تاریخی یحیی بیک در شهر زیارت، شهرستان شیروان، استان خراسان شمالی واقع شده است این بنای قاجاری با معماری سنتی و دست نخوررده فرصتی مناسب برای جذب گردشگران نوروزی است.
عمارت تاریخی یحیی بیک شیروان، فرصتی مناسب جهت جذب گردشگران,

 

به گزارش عصر اترک از شیروان، شهر زیارت در شمال غربی شهرستان شیروان و حدود 6 کیلومتری این شهر قرار دارد. خانه تاریخی یحیی بیک در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و با قدمت ۲۱۰ سال، پیشینه آن به دوره قاجار باز می گردد.

این عمارت در باغی به مساحت 1500 متر بنا شده و دارای 5 اتاق سنتی می باشد که کلیه اتاق ها در طبقه همکف قرار دارند. عمارت تاریخی یحیی بیک با معماری بومی و چیدمان وسایل سنتی و قدیمی نمونه کامل یک خانه اصیل ایرانی را به نمایش می گذارد. بدلیل حفظ معماری سنتی اقامتگاه، سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک در حیاط تعبیه شده است.

 

 

 

 

 

عکس: حق بین

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
میثم قلی پور | 1402/01/09
0
0
سلام جناب حق بین عزیز با تشکر از تشریف فرمایی شما به عمارت تاریخی یحیی بیک مطالبی که منتشر کردین ارزش عمارت رو چندین برابر کرده و ممنونم بخاطر عکسها و تصاویر زیبایی که استادانه با لنز دوربین خلق کردین به امید دیدار مجدد با تشکر میثم قلی پور مدیر اقامتگاه
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک