یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۱:۱۹
رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

توسعه‌ و به‌روزرسانی کارخانه قند شیروان نیازمند حمایت است

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و به‌روزرسانی تجهیزات از برنامه‌های جدی کارخانه قند شیروان است، گفت: تحقق این برنامه‌ها به تأمین تسهیلات نیاز دارد.
توسعه‌ و به‌روزرسانی کارخانه قند شیروان نیازمند حمایت است,

عفت سالاری نهبندانی، رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: کارخانه قند شیروان، قبل از انقلاب سال ۵۷ در شهر شیروان، ایجاد و راه‌اندازی و در سال ۹۴ نیز برای این کارخانه اصلاح پروانه صادر شد.

سالاری گفت: ظرفیت تولید اسمی این کارخانه سالانه در زمینه تصفیه شکر سفید از شکر خام ۱۵۰ هزار تن و در زمینه تصفیه شکر سفید از چغندرقند ۶۰ هزار تن است.

وی افزود: البته سالانه میزان تولید این کارخانه از تصفیه شکر سفید از شکر خام حتی از ظرفیت تولید اسمی آن نیز بیشتر می‌شود.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: تا به کنون این کارخانه در فرایند اجرای طرح‌های توسعه‌ای خودواحد بسته‌بندی قند و شکر همچنین خط تولید قند شکسته را راه‌اندازی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه این کارخانه در راستای تولید شکر سفید، ملاس استحصال می‌کند که برای فراوری در اختیار کارخانه‌ها تولید الکل قرار می‌دهد، تصریح کرد: این کارخانه در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود برنامه فراوری ملاس همچنین تولید کنسانتره برای خوراک دام را در دستور کار دارد که تا به کنون به علت کمبود نقدینگی نتوانسته این طرح‌های اشاره شده را اجرایی کند.

افزون بر این، سالاری به وجود ماشین‌آلات فرسوده این کارخانه نیز اشاره کرد و گفت: این ماشین‌آلات که قبل از انقلاب ۵۷ خریداری و نصب شده‌اند، در حال حاضر نیاز جدی به تعویض و به‌روزشدن دارند.

وی افزود: استهلاک این ماشین‌آلات هزینه بر است.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تعویض و به‌روزرسانی ماشین‌آلات این کارخانه، به تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز دارد که این کارخانه به علت وجود بدهی‌های مالیاتی و بانکی خود امکان دریافت تسهیلات یارانه‌دار تبصره ۱۸ را نداشته است.

وی با یادآوری این مطلب که این کارخانه تا به کنون از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به لحاظ دریافت تسهیلات بانکی برای کاهش مشکلات مالی خود حمایت‌های تسهیلاتی شده است، عنوان کرد: بااین‌وجود، برای بهره‌مندی این کارخانه از دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای و به‌روزرسانی تجهیزات خطوط تولیدش می‌بایست بدهی‌های بانکی و مالیاتی‌اش تعیین تکلیف شوند.

سالاری با اشاره به اینکه راهبری این کارخانه تحت مدیریت نهاد بنیاد مستضعفان کشور است، عنوان کرد: برای گره‌گشایی از مشکلات مالی این کارخانه به‌منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای و به‌روزرسانی تجهیزات آن باید این بنیاد همچنین وزارت صمت ورود کنند و تدابیری را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این کارخانه ۵۸۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در خاتمه همچنین یادآور شد: کارخانه قند شیروان با دیگر مشکلات از جمله قیمت حامل‌های انرژی، بحران انرژی (قطعی برق و قطعی گاز)، افزایش حقوق و دستمزد پرسنل و کارگران، افزایش قیمت مواد اولیه و بازار فروش مواجه است.

انتهای پیام/قهرمانی



 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک