شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - ساعت ۰:۷

زندگی‌نامه شهید علی تقویان

شهید معظّم علی تقویان در سال ۱۳۴۰  در شهرستان شیروان به دنیا آمد پس از اتمام تحصیلات ابتدائی و راهنمائی مقطع دبیرستان را در هنرستان شهید علی تقویان گذراند .
زندگی‌نامه شهید علی تقویان,

به گزارش عصراترک،  این دوران زندگی او همزمان بود با آغاز درگیری ها بین نیروهای انقلابی و طرفداران رژیم  ( فئودال : سلطان رضائی ) و حضور علی در این مبارزات علی رغم سن پائین «طبق گفته های مادر و همرزمش غلامرضا بهادران روشن»، فعالیت های عمده‌ی علی در دوران قبل از انقلاب اسلامی نوشتن شعارهای انقلابی بر روی دیوارهای شهر با وجود سایه‌های رعب و وحشت حاکم  و حضور آشکار در راهپیمائی‌ها و همراهی با انقلابیون در حمله‌های شبانه به منازل طرفداران رژیم بود که به جرات می‌توان گفت در آن موقعیت خفقان‌آور ، جسارت و شجاعتی دو چندان می‌خواست و سرانجام علی در ۳۰ دی ماه سال ۵۷  در شهرستان شیروان همراه دیگر مردم مسلمان و مبارز از محل مدرسه‌ی علمیه‌ی شیروان شروع به راهپیمائی کرد و در خیابان های شهر بر علیه رژیم طاغوتی شعار دادند تا اینکه به سمت خانه و یا مقر سر سپرده ی پهلوی خون آشام که سلطان رضائی نام داشت ( و بعداً اعدام شد ) رسیدند .

 در اطراف منزل و مقر یاد شده از طرف مامورین طاغوت به طرف امت حزب ا ... تیر اندازی می‌شود  که منجر به مجروح شدن عده زیادی می‌شود که شهید بزرگوار علی تقویان نیز جزء مجروح‌شدگان بوده‌است.

 شهید تقویان از ناحیه انتهای ران زخمی شده و به بیمارستان شهر شیروان انتقال داده می‌شود و به لحاظ وخامت حالش ار آنجا نیز به بیمارستان قوچان منتقل می‌شوند . 

از آنجائیکه باز هم حال شهید وخیم تر  می‌شود او را به مشهد مقدس اعزام و در بیمارستان مصدق بستری می‌کنند که چند روزی تحت مداوا و درمان قرار می‌گیرد اما روز به روز حال او وخیم تر می‌شود تا اینکه در روز ۳۰ بهمن ۵۷ به شهادت می رسد که در مشهد مقدس تشییع و در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده می‌شود .            
  
« یادش گرامی و خاطره اش جاودان باد  

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک